Naslovna  |  Info  |  Aktivnosti  |  Medije žele da kupe firme koje se ne bave informisanjem
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Aktivnosti

22. 12. 2014. Beograd

Autor: Milica Stojanović Izvor: NUNS

Medije žele da kupe firme koje se ne bave informisanjem

Od 80 pisama o zainteresovanosti za privatizaciju 50 medija, pristiglih na javni poziv Agencije za privatizaciju, tek desetak su poslale medijske kuće ili novinari

Najviše pisama o zainteresovanosti za privatizaciju medija potpisuje firma čiji je vlasnik Danijel Kulačin, nekadašnji član političke stranke Treća Srbija, i Vladan Kostić, koji nije poznat široj javnosti. Kompanija poznatog biznismena Miodraga Kostića izrazila je nameru da kupi novosadski Dnevnik, dok je za Studio B zainteresovana kompanija povezana sa firmomPollino doo, poznatim proizvođačem dečije obuće.

 Kulačinova firma Feedback consulting & new media production doo iz Novog Sada zainteresovana je da kupi čak 10 vojvođanskih medija: JP Informativni centar Kikinda, Radio Novi Bečej, Radio i televiziju Bap iz Bačke Palanke, Dnevnik – novine i časopisi iz Novog Sada, Radio Zrenjanin, Radio Suboticu, JP Apolo iz Novog Sada, JP Bačka Topola i JPI Vrbas. Zbog moguće povezanosti sa Trećom Srbijom, koja je trenutno članica vladajuće koalicije u Novom Sadu, ova firma izazvala je najveće interesovanje javnosti.

 Prema podacima Agencije za privredne registre, Kulačin je direktor (a Feedback vlasnik) firme Novine naše 021, registrovane kao izdavač lista Novine novosadske.

 Kulačin je još i zakonski zastupnik udruženja Centar za razvoj Šajkaške, osnovanog oktobra 2012. godine i registrovanog za delatnosti restorana i pokretnih ugostiteljskih objekata. Do juna 2013. godine Kulačin je bio i zakonski zastupnik Novosadskog udruženja studenata sa invaliditetom.

 Kada je reč o Kulačinovim političkim vezama, dostupni podaci kažu sledeće: Do oktobra 2013. godine bio je zakonski zastupnik Udruženja “Srbija ima budućnost – Treća Srbija”, a trenutno je zamenik predsednika Komisije za predstavke i predloge i član Saveta za osobe sa posebnim potrebama u gradskoj skupštini Novog Sada. Kulačin je i član Gradske izborne komisije. U statutu udruženja “Srbija ima budućnost – Treća Srbija” stoji pečat sa logom Treće Srbije i potpis Aleksandra Đurđeva – aktuelnog generalnog sekretara ove partije. Đurđev je pre Kulačina vodio firmu Feedback consulting & new media production.

 Priča o Kulačinu ovde ne prestaje, jer je on od oktobra 2012. do jula 2013. godine bio predsednik Upravnog odbora novosadskog JKP Informatika, koje se bavi telekomunikacijama.

Interesovanje medija izazvalo je i mađarsko kulturno društvo “Zrak” – udruženje registrovano na suprugu Kulačina, Teodoru Paracki, koje je 2013, svega nekoliko meseci nakon što je osnovano, na gradskom konkursu iz budžeta Novog Sada dobilo 2,9 miliona dinara.

MIODRAG KOSTIĆ ŽELI DA KUPI DNEVNIK

 MK Grupa, kompanija u suvlasništvu najbogatijeg čoveka u Srbiji Miodraga Kostića, zainteresovana je za znatno manje medija. MK Grupa, koja je u većinskom je vlasništvu švajcarskog Agri Holdinga i holandskog Wheat corn holdinga, zainteresovana je za Dnevnik holding ad iz Novog Sada i Radničku štampu u Beogradu. Ova druga društvena firma, malo poznata javnosti, ima samo troje zaposlenih i više od 400 kvadrata poslovnog prostora na petom spratu zgrade Doma sindikata. Zanimljivo je i to da je sadašnji direktor Radničke štampe nekadašnji ministar rada Slobodan Lalović.  

 Kostić je, pored MK Grupe, suvlasnik i MK Holdinga, i osnivač zadužbine porodice Kostić, dok je u firmi KMD Security većinski vlasnik. Kostić je i suvlasnik firme Rose Asset Management, koja je trenutno u postupku likvidacije.

Za privatizaciju RTV Studo B, prema podacima Agencije za privatizaciju, zainteresovani su CTC Unit i Gama sistem doo. Beogradski CTC Unit, osnovan je 2000. godine i registrovan za trgovinu na veliko. Direktor firme je Vladimir Pašić, vlasnik desetine preduzeća, dok ostalih 90 posto pripada Branimiru Ibrahimpašiću. Ibrahimpašić je, prema podacima APR-a, vlasnik i direktor firme Texell doo iz Šimanovaca, koja se bavi veleprodajom električnih aparata za domaćinstvo. Firma posluje bez dobitaka i nema zaposlenih. Ibrahimpašić je direktor i vlasnik 50 odsto firme “Pro cup” (Šimanovci), koja takođe posluje sa gubicima i nema zaposlenih.

 Ibrahimpašić je prokurista u kompaniji “Pollino agrar”, čiji je vlasnik “Pollino doo” – poznati proizvođač dečije obuće. Ovo Ibrahimpašiću nije jedina veza sa Pollinom: on je direktor, a do 19. decembra 2013. godine bio je i vlasnik 50 odsto kompanije Pollino Plast – koja ima istog vlasnika kao i Pollino doo, Gorana Stanarevića.

 Za Studio B je zainteresovana i firma Gama Sistem. U bazi APR-a postoje dva aktivna privredna društva – Gama sistem iz Požarevca i Gama sistem iz beogradskog naselja Zuce. Beogradska Gama registrovana je za građevinske radove a požarevačka za postavljanje električnih instalacija. Nijedna od ovih firmi nema veb sajt, a na dostupne telefone se niko ne javlja, tako da nismo mogli utvrditi koja je poslala pismo o zainteresovanosti.

 Veliko interesovanje za kupovinu medija izrazio je i izvesni Vladan Kostić, ali Agencija za privatizaciju o njemu nije dostavila nikakve podatke. Zanimljivo je da je on pokazao interes za kupovinu medija širom Srbije: RTV Inđija, RTV Stara Pazova, BC Info JIP (Bela Crkva), RTV Šabac, RTV Bap (Bačka Palanka), TV Smederevo, RTV Mladenovac, RTV Vrnjačka Banja, TV Brus, RTV Ćuprija i RTV Trstenik.

 Zanimljiv je i slučaj Miloša Paunovića, koji se pojavljuje među zainteresovanima za Politiku ad, Radio televiziju Pančevo i TV Smederevo. Agenciji za privatizaciju Miloš Paunović je poslao pisma za 92 različita preduzeća. U tekstu koji je objavio dnevnilist Blic piše da je Paunović dvadesetogodišnji student iz Kovina.

 Govoreći na tribini koju je BIRN organizovao krajem oktobra, Dušan Šutanovac iz Agencije za privatizaciju rekao je da to telo ne objavljuje podatke iz pisama o zainteresovanosti jer bi to “moglo da utiče da se pojedini investitori povuku. 

 SPISAK INTERESENATA ZA LOKALNE MEDIJE

 Za kupovinu BC Info JIP Bela Crkva prijavljena su dva pravna i tri fizička lica.

 Sat-sistem, Bela Crkva: Delatnost - Kablovske komunikacije. Vlasnik firme Marjan Aleksić je zamenik predsednika opštine Bela Crkva. Firma je, prema podacima iz APR-a, 2013. godine zapošljavala četvoro ljudi. SAT-SISTEM ima ogranak, “SAT-SISTEM APARTMANI BELA CRKVA”, a vlasnik je i firme SAT SISTEM INTERNET, osnovane 25.03.2014 i registrovane na istoj adresi.

 AMB Europe, pravno lice o kojem nema podataka u Agenciji za privredne registre.

 Podataka nema ni o fizičkim licima Nenadu Nikoliću, Radojici Malom i Vladanu Kostiću.

 Interes za šabački nedeljnik Glas Podrinja pokazala su dva pravna lica.

 IN tehnik doo, Šabac: Delatnost - postavljanje vodovodnih, kanalizacionih, grejnih i klimatizacionih sistema. Direktor i vlasnik je Nenad Živanović, koji je i zakonski zastupnik Vaterpolo kluba Šabac.

 Kompanija Jovanović, Šabac: Registrovana za posredovanje u prodaji raznovrsnih proizvoda

Direktor je Živorad Jovanović, a vlasnik Miloš Jovanović. Od 2006. do danas preduzeću je pripojeno nekoliko firmi: Kompanija Jovanović-razvoj iz Bajine Bašte, As&Trade iz Subotice, Interšped iz Šapca i “Pahuljica” iz Subotice.

 Interesovanje za kupovinu Štamparije Dnevnik u Novom sadu je iskazala kompanija Sad Claudius Capital iz Velike Britanije o kojoj nema podataka.

 Za novosadski časopis Dnevnik Poljoprivrednik zainteresovan je Slavko Dragović, o kojem nema podataka. 

 Za kupovinu IPC Kula doo zainteresovana su jedno pravno i tri fizička lica.          

 ApaOne doo, Apatin: Delatnost reklamnih agencija. Direktor je Ilija Bursać, koji je i vlasnik 75 odsto firme dok je drugi vlasnik Nikolina Bojić. Firma 2013. nije imala zaposlenih. Ilija Bursać je, prema podacima iz APR-a, vlasnik i firme Unija plus, koja je registrovana kao vlasnik portala 025.info iz Apatina, kao i dozvole za emitovanje kablovskog programa TV 025. Unija plus je na istoj adresi kao i ApaOne, a registrovana je za proizvodnju i emitovanje TV pograma. Godine 2013. zapošljavala je četvoro ljudi.

 O fizičkim licima Andrijani Mezei, Nikoli Žarkoviću i Milanki Popović nema podataka.

 Za privatizaciju nedeljnika Pančevac, najstarijeg aktivnog štampanog medija na ovim prostorima, ima više ineresenata.

 Božić i sinovi, Pančevo: Delatnost je ponovna upotreba razvrstanih materijala.Vlasnik firme je Jovica Božić, a direktor Nikola Egić. Kompanija u Pančevu ima i ogranak, čija su delatnost poresko poslovanje i računovodstveni poslovi.

 Udruženje sportskih novinara Pančevo: Predsednik skupštine i zastupnik je Dragan Kostić.

Udruženje izdaje časopis Sport južnog banata.

 Autocentar "Zoki", Pančevo: Uslužne delatnosti u kopnenom saobraćaju. Prema podacima iz APR-a direktor je Zoran Peševski, a vlasnica Maja Peševski. Firma poseduje i nekoliko ogranaka: Auto servis “Zoki” u Kovačici, Auto servis “Zoki” u Pančevu, Auto školu “Zoki” u Pančevu, Rent-a-car u Pančevu, Servis za ugradnju, baždarenje i popravku tahografa u Pančevu.

 Za Pančevac su pisma poslala i fizička lica Boro Duraković i Čedomir Šoškić, kao i konzorcijum zaposlenih u ovom nedeljniku.

 OPŠTINA TUTIN BI DA KUPI SVOJ MEDIJ

 Pismo o namerama za kupovinu Informativnog centra Tutin poslala je Opština Tutin, što je protivno novom Zakonu o javnom informisanju i medijima koji zabranjuje državno vlasništvo u medijima.  

 Za novinsko IP Jugoslavijapublik zainteresovana su dva pravna lica.      

 Keep light DOO, Beograd: Delatnost - postavljanje električnih instalacija. Direktor i jedini vlasnik je Radovan Đumić.

 Zormont doo, Beograd: Delatnost - ponovna upotreba razvrstanih materijala. Suvlasnici su Milorad Milović - direktor, i Nemanja Zorić – zastupnik firme

 Nameru da kupi Nedeljne novine u Bačkoj Palanci iskazali su jedno pravno lice, konzorcijum zaposlenih u ovom mediju i tri fizička lica.    

  Smart cica group doo, Novi Sad: Delatnost - izdavanje novina. Direktor je Nebojša Ranđelović a kao vlasnik je upisana druga novosadska firma – Grafoprodukt doo. Firma je registrovana kao izdavač časopisa Cica i Cica Trend. Po podacima iz APR-a firma je 2013. imala tri zaposlena.

Direktor kompanije Grafoprodukt doo je Nebojša Ranđelović, koji je i vlasnik 99.666 posto udela, dok je ostatak u svojini Gorana Ranđelovića i Predraga Ranđelovića. Dva od tri računa ove firme trenutno su u blokadi.

 Za Nedeljne novine zainteresovani su i Stevo Ranđelović, Nenad Pavićević i Mladen Bokan, o kojima nema podataka.

 Interesovanje za NIPD Reč naroda u Požarevcu potvrdili su Bojica Đurović i Nenad Nikolić o kojima Agencija nije dala konkretnije podatke.  

 Radio Bačku u Baču kupio bi Marko Stojić, o kojem, takođe, nema podataka.

 Pisma o zainteresovanosti za Radio Barajevo poslala su samo četiri lica: Dragan Radomirović, Saša Stevanović i Dejan Nikolić (zajedno), Boško Jugović i Nenad Jovanović.

 Za kupovinu Radio Bujanovca zainteresovan je Eljhan Beljulji.

 Za Radio Drinu, u Malom Zvorniku, pismo o interesovanju poslala je firma INFO FIN DOO iz istog grada. Delatnost firme: Hoteli i sličan smeštaj. Direktor i vlasnik je Dragoslav Nikolić. Firma ima registrovana dva ogranka: Royal Spa u Banji Koviljači i Royal Drina u Malom Zvorniku 

Za Radio Lazarevac interesovanje su pokazala dva fizička lica - Vladimir Urošević i Borko Rakić, o kojima nema bližih podataka.

 Radio Leskovac bi kupila Lidija Cvetanović.

 Radio Obrenovac je u pismima o zaniteresovanosti četiri fizička lica: Darka Ivankovića, Mirjane Krstić, Vladimira Uroševića i Borka Rakića. 

 Za Radio Požarevac je zainteresovan Nenad Nikolić.

 Pismo za Radio Požegu poslao je Marinko Urošević, o kojem nema detalnijih informacija.

 Za Radio Sombor  zainteresovani su jedno pravno i četiri fizička lica.   

 Evropa elektro, Novi Sad: Delatnost firme je trgovina na veliko, direktor je Borko Stanković a  zakonski zastupnik Zoran Stikić. Oni su vlasnici firme.

 Zainteresovani su i Nenad Pavićević, Marko Teslić, Goran Medić i Milan Trivunović.

 Ponudu za Radio Šid Agenciji za privatizaciju uputila su dva pravna i dva fizička lica.

 Sremska televizija sa sedištem u Šidu ima licencu za regionalno emitovanje programa. Vlasnik televizije je Aleksandar Vinčić, a direktorka Danijela Šuša.

 Proniks doo za konsalting i investicije, Novi Sad. Delatnost firme je razrada građevinskih projekata. Direktor i vlasnik firme sa troje zaposlenih je Niko Pejić.

 O Nikoli Bauranovu i Zoranu Šaponji nema bližih podataka.

 Za Radio televiziju Inđija interes je pokazala medijska kuća Radio Fruška gora doo, iz Rume.

Do februara 2014. godine pravno lice se zvalo Radio EKO FG. Direktorka je Ljubica Eror, a vlasnica (od jula ove godine) Mioljka Radulović. Prema finansijskim izveštajima u APR, firma 2011. i 2012. godine nije imala zaposlenih, a 2013. je u njoj radilo petoro ljudi. 

 Zainteresovana fizička lica su Danijela Šuša i Vladan Kostić.

 SLABO INTERESOVANJE ZA REGIONALNE TELEVIZIJE

 Za Radio televiziju Kragujevac, regionalni medij, zainteresovano je samo jedno pravno lice.         

 Centar ist media, Bor. Firma je registrovana na Sašu Trifunovića iz Bora, a bavi se konsultantskim aktivnostima. Trifunović, međutim, kaže da njegova firma nije poslala pismo o zainteresovanosti za ovu RTV kuću.

 Pisma o zainteresovanosti za Radio televiziju Pančevo poslala su samo dva  fizička lica: Miloš Paunović i Igor Živković.          

 Za privatizaciju Radio televizije Stara Pazova interes su pokazala jedno pravno i jedno fizičko lice.         

 Radio srem doo, Ruma: Direktor i vlasnik je Slavko Stijaković. Radio Srem je privatizovan 2007. godine, kada ga je kupilo preduzeće Vulin comerc doo iz Rume. U odluci o izmenama i dopunama osnivačkog akta iz 2012. godine, kao članovi ovog društva upisana su preduzeća Radio srem i Piramida Invest. Prema dokumentima objavljenim na sajtu APR, Slavko Stijaković upisan je kao član sa 100 posto vlasništva 25. jula 2013. godine.

 Zainteresovano fizičko lice je Vladan Kostić.

 Ponudu za Radio televiziju Šabac uputila su jedno pravno i jedno fizičko lice.               

Kompanija Jovanović doo, Šabac: Registrovana za posredovanje u prodaji raznovrsnih proizvoda.

Direktor je Živorad Jovanović, a vlasnik Miloš Jovanović. Od 2006. do danas preduzeću je pripojeno nekoliko firmi: Kompanija Jovanović-razvoj iz Bajine Bašte, As&Trade iz Subotice, Interšped iz Šapca i “Pahuljica” iz Subotice.

 Zainteresovano fizičko lice je Vladan Kostić.

 Pismo o zainteresovanosti za privatizaciju Radio televizije Trstenik poslalo je jedno udruženje građana kao i dva fizička lica.

        Udruženje građana Jerinin grad, Trstenik: Do oktobra ove godine cilj UG bilo je zaštita i promocija kulturno-istorijskih spomenika na teritoriji opštine Trstenik, a onda je cilj promenjen u demokratizacija društva i aktivna participaciju građana u društvenom životu opštine Trstenik.

Zastupnik udruženja je Aleksandar Kandić.

 Zainteresovana fizička lica su Mladen Bokan i Vladan Kostić.

 Za privatizaciju Radio televizije Vranje zainteresovani su:       

 Sindikat novinara Srbije, podružnica u RTV Vranje.

 Konzorcijum zaposlenih u RTV Vranje (ponudu poslao Ninoslav Smiljković)

 Fizičko lice Mikloš Dimitrijević.

 Pismo o zainteresovanosti za kupovinu Regionalne televizije Novi Pazar uputilo je jedno pravno i jedno fizičko lice.   

 Radio difuzno preduzeće vizija doo, Novi Pazar: Delatnost je proizvodnja i emitovanje televizijskog programa. Preduzeće ima dva ogranka: KDS Vizija Sjenica i KDS Vizija Tutin. Direktor je Nihad Hadžić, koji je i vlasnik 45 posto udela. Ostalih 55 odsto pripada Denisu Mavriću, aktuelnom direktoru Javnog preduzeća za informisanje Novi Pazar – regionalne televizije Novi Pazar, koja je i predmet privatizacije.

 Zainteresovano fizičko lice je Rudžija Šabotić.

 Ponudu za RTV Pruga JP, Lajkovac, uputilo je samo jedno pravno lice.  

 Kolubara press doo, Lazarevac: Delatnost: proizvodnja i emitovanje televizijskog programa. 

Direktor i vlasnik je Tomislav Živković. Prema evidenciji Republičke radiodifuzne agencije ovo preduzeće je nosilac dozvole za televiziju Kolubara RTL iz Lazarevca.

 Za novinsko izdavačko preduzeće Radnička štampa, u Beogradu,  ponude su poslala tri pravna lica.     

 Pored već opisanih kompanija Keep Light i MK Grupe, za ovu kuću zainteresovana je i firma

Novnik co doo Beograd. Direktor i vlasnik je Milovan Milošević. Prema objavljenim finansijskim izveštajima, preduzeće je u 2013. godini zapošljavalo troje ljudi.

 Pismo o interesovanju za Televiziju Pirot uputili su jedno pravno i dva fizička lica.       

 P kanal doo, Pirot: Direktor i vlasnik 25 posto udela je Boban Mitić iz Pirota. Pi kanal je osnovan ugovom između kompanije Tigar, Javnog preduzeća RTS Beograd i Bobana Mitića, ali je 2003. godine RTS Beograd isključen iz društva. Na ovo pravno lice registrovana je dozvola za emitvanje PI Kanala iz Pirota.

 Pismo o namerama uputili su i Branislav Lilić, kao i Zoran Manić, u ime zaposlenih u TV Pirot.

 Za kupovinu TV Smederevo pisma o zainteresovanosti poslala su tri fizička lica o kojima nema podrobnijih informacija: Miloš Paunović, Vladan Kostić i Jelena Vasiljević. 

Ovaj tekst je proizveden u okviru projekta Besplatna pravna pomoć  koji podržava organizacija Civil Rights Defenders.

 

 


Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten