Naslovna  |  Info  |  Vesti  |  Novac za medije u Beogradu dobile tek osnovane firme
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

20. 10. 2017.

Autor: Snežana Đurić Izvor: Pistaljka.rs

Novac za medije u Beogradu dobile tek osnovane firme

Na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata Grad Beograd i ove godine je skoro trećinu novca dodelio Studiju B i firmama povezanim sa njim – Brender d.o.o. i Irik d.o.o. Ove firme dobile su 23 miliona dinara od ukupno 73,9 miliona koliko je opredeljeno za sve medijske projekte. Od Grada Beograda višemilionske iznose su dobili i novine Alo, Informer, Srpski telegraf, zatim Udruženje rok muzičara i muzička kompanija Sky comm group i dve firme (Zofin i Folim) registrovane pošto je konkurs raspisan.

Novinska agencija Beta, dnevni listovi Blic i Danas samo su neki od medija koji novac na ovom konkursu nisu dobili. Sredstava takođe nije bilo ni za jedini projekat koji je konkurisao sa ciljem istraživanja korupcije u gradskoj upravi, projekat Pištaljke.

Projekat kojem je dodeljeno najviše novca – 6,9 miliona dinara – je „Beogradski rokenrol“ s kojim je konkurisalo Udruženje rok muzičara koje se bavi organizovanjem koncerata i muzičkih festivala. Predsednik ovog udruženja je Predrag Cvetković, bivši bubnjar u bendu Slađane Milošević. U obrazloženju odluke o dodeli sredstava navodi se da je ova muzička organizacija novac dobila jer „inovativnosti u projektu prati ostvarivanje cilja projekta koji je dobro razrađen i usklađen sa budžetom projekta“. Na sajtu udruženja navodi se da se udrženje nalazi na adresi Mutapova 12, a na toj adresi je noćni klub Udruženja rok muzičara.

Na medijskom konkursu pet miliona dinara dobila je i kompanija Sky comm group koja je nastala kao muzička kompanija Sky music, vlasnika Milenka Škarića, a koja je sada registrovana kao reklamna agencija. Novac su dobili za projekat „Beograd priča“ zato što će doprineti „boljoj informisanosti osoba sa invaliditetom i njihovoj inkluziji i zapošljavanju“.

Pored muzičara, novac za medije je dobila i firma koja se do nedavno bavila trgovinom na veliko ostalim mašinama i opremom i zvala Metalon calibration, a koja je naprasno, devet dana posle raspisivanja konkursa za medijske projekte promenila vlasnika, delatnost i naziv. Firma Metalon calibration za prodaju mašina vlasnika Andreasa Velousisa, 25. avgusta postala je Video calibration za proizvodnju kinematografskih, audio-vizuelnih i televizijskih sadržaja i 17. oktobra za projekat „Prvi koraci... u Beogradu“ dobila je dva miliona dinara. Vlasnica firme Video calibration je Biljana Marković.

O raspodeli novca odlučivala je komisija u sastavu Ferenc Berček, Marija Stamenić, Vladimir Jovanović, Dragana Milovanović i Nebojša Radošević. Gradske vlasti odbile su predlog najvećeg novinarskog udruženja u zemlji, Udruženja novinara Srbije, da član komisije bude Ljiljana Smajlović i u komisiju uvrstile javnosti nepoznate „medijske stručnjake“. Ti stručnjaci poverovali su da će firma koja se do raspisivanja konkursa bavila trgovinom mašinama realizovati medijski projekat. I odlučili da novac dodele i preduzećima Folim i Zofin osnovanim pre samo mesec i po dana.

Uprkos tome što je gradska uprava Beograda konkurs za sufinansiranje medijskih projekata raspisala 18. avgusta, pre nego što su ove firme postojale, komisija je odlučila da čak pet miliona dinara dodeli Folimu koji je registrovan 22. avgusta i da četiri miliona dinara opredeli za projekat „Beograd za svačiji džep“ firme Zofin, osnovane 23. avgusta.

Oko dva miliona dinara dobila je i kompanija Infobiro, poznata kao jedna od tri vlasnički povezane kompanije, uz Frejm (Frame TV production) i Videonet, koje su, kako je navedeno u istraživanju Birna iz januara 2014. godine, za poslednjih devet godina dobile najmanje 446 miliona dinara od raznih državnih organa.

Sporne odluke o tome kome će se dodeliti novac građana Beograda za informisanje nisu novina. Pištaljka je pisala da su i prošle godine na konkursu Beograda umesto ozbiljnih medija sa dugogodišnjim iskustvom novac dobile firme za prodaju automobila na lizing, reklamne agencije i produkcijske kuće ili firme osnovane posle raspisivanja konkursa. Pištaljka je tad utvrdila da je firma Brender bila registrovana na istoj adresi na kojoj je registrovana i firma Maksim media, vlasnik Studija B, a da se firma Irik nalazila na adresi Studija B u Masarikovoj ulici. Obe firme osnovane su prošle godine neposredno pre odlučivanja o tome kome će biti dodeljen novac namenjen medijima. I Brender i Irik su istog dana, 25. aprila ove godine, promenile sedište.

Ove godine Studio B je za dva projekta dobio po 6,5 miliona dinara, Brender je dobio još šest miliona, a Irik četiri miliona. Medijska kuća Informer kroz dve različite firme – Insajder tim i Info it medija – dobila je ukupno pet miliona dinara. Po pet miliona dinara dobili su i list Alo i Medijska mreža koja izdaje Srpski telegraf.

Grad Beograd odlučio je da pomogne i medijske projekte medija iz Lazarevca i Obrenovca. TV GEM iz Lazarevca kroz dva projekta dobila je 2 miliona dinara. TV Gem je 99,539 odsto u vlasništvu Mikaila Cvijanovića, a 0,46 odsto firme pripada Gordani Cvijanović. U Obrenovcu su po milion dinara dobile dve firme – Studio mag i Mag plus. Vlasnik Studija mag je Miroslav Paunović, a vlasnica Mag plusa je osamdesetogodišnja Radmila Paunović. Njenoj firmi grad je dodelio novac za projekat „Super tata“.

Deo kolača u novcu za medije pripao je i savetniku Veselina Jevrosimovića predsednika Comtrade grupe Srećku Miodragoviću. Naime, on se u Agenciji za privredne registre navodi kao vlasnik firme Internet group koja je od grada dobila dva miliona dinara za projekat „Stop vršnjačkom nasilju“.

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten