Naslovna  |  Info  |  Vesti  |  Kakva će biti medijska strategija koju nisu pravili novinari
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

12. 01. 2018.

Autor: Maja Nikolić Izvor: N1

Kakva će biti medijska strategija koju nisu pravili novinari

Krajem ovog meseca ili početkom sledećeg, biće napisan jedan od najvažnijih dokumenata za medije - takozvana medijska strategija koja će odrediti medijsku scenu do 2023. Ceo proces pratile su brojne kontroverze, od pomeranja rokova, do odlaska trećine članova radne grupe i to upravo ljudi iz struke.

Kako će izgledati medijska strategija u čijoj izradi nisu učestvovali novinari?

Staroj medijskoj strategiji rok je istekao krajem 2016. Otad se čeka nova koja će definisati medijsku scenu u narednih pet godina, jer će se na osnovu nje menjati medijski zakoni.

Šta piše u novoj strategiji, javnost će saznati vrlo brzo.

"Strategija je praktično 90% završena, ostaju još neke finese da se dorade, radna grupa intenzivno radi. Ja sam to rekao pre mesec dana, ali nismo na terenu štoperice i konkretnih rokova, ako ne bude krajem januara, biće u prvoj sedmici februara", rekao je Vladan Vukosavljević, ministar kulture i informisanja.

Kako će mediji izgledati do 2023, paradoksalno, odlučiće oni koji nisu novinari, jer su Radnu grupu ljudi iz struke napustili. Od početnih 15 članova, samo tokom oktobra otišlo je petoro, među njima i predstavnici oba novinarska udruženja.

Iz ličnog protesta, prva je otišla predstavnica UNS-a Ljiljana Smajlović, zbog odluke Vlade da na mesto državnog sekretara imenuje Aleksandra Gajovića kog je optužila za šovinizam prema ženama.

"Pre nego što sam istupila ja sam u ime UNS-a predala sve naše predloge, tako da ako bi Ministarstvo kulture htelo da napravi neku poštenu strategiju, ono bi moglo. Ja mislim da nije fer da se to radi bez prisustva ljudi iz struke, ali, u stvari, nije toliko teško napraviti medijsku strategiju, svi vidimo šta su problemi. Ja jedva čekam da vidim šta je od naših predloga ušlo, a šta ne", kaže Ljiljana Smajlović, bivša članica medijske radne grupe.

Zbog neefikasnosti radne grupe i urušavanja njenog kredibiliteta, samo nekoliko dana kasnije, povukla se i predstavnica Asocijacije medija, a odmah za njom iz grupe je izašao i predstavnik Medijske koalicije koju čine NUNS, NDNV, ANEM, Lokal pres i Asocijacija onlajn medija s obrazloženjem da je čitav proces obesmišljen i s predlogom da se formira nova grupa.

Poslednji je napušta nezavisni ekspert Dejan Nikolić tvrdnjom da je potpuno besmisleno da učestvuje u radu grupe koja odlučuje o okruženju u kome će novinari raditi sledećih pet godina, a bez predstavnika glavnih novinarskih udruženja. Uprkos svemu, resorno Ministarstvo nastavilo je rad na izradi nove medijske strategije.

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten