Naslovna  |  Info  |  Vesti  |  Sejdinović: Tanjugova lažna vest o medijskim slobodama u Srbiji
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

14. 03. 2018.

Izvor: Autonomija

Sejdinović: Tanjugova lažna vest o medijskim slobodama u Srbiji

Predsednik Nezavisnog društva novinara Vojvodine (NDNV) Nedim Sejdinović optužio je danas Novinsku agenciju Tanjug da je plasirala “lažnu vest” o navodno dobrom stanju medijskih sloboda u Srbiji i ocenio da je to još jedna potvrda da je Tanjug “u službi režima” i da su autori te vesti zapravo “kvazikolege”.

Tanjug je juče objavio vest pod naslovom “Sloboda medija u Jugoistočnoj Evropi pogoršana, osim u Srbiji”, u kojoj se navodi da su to pokazali rezultati istraživanja u okviru, kako je agencija navela, projekta “Merenje medijskog klijentelizma u šest zemalja Jugoistočne Evrope”, koji je predstavljen 7. marta u Briselu.

“Državna Novinska agencija Tanjug još jednom je potvrdila da je u službi režima i da ne preza od iznošenja eklatantnih neistina i konstrukcija zasnovanih na propagandnoj masti”, rekao je Sejdinović za Autonomiju i dodao da Tanjug ne preza ni od “falsifikovanja” činjenica.

On je upitao kako je moguće da Tanjug sa zakašnjenjem od gotovo nedelju dana izveštava sa predstavljanja istraživanja u Briselu, koje je organizovano još 7. marta, i kako je moguće da iznosi “potpune neistine” o tom istraživanju.

“I ovo, kao i druga istraživanja, beleže drastičan pad u medijskim slobodama, u odnosu na 2014. godinu, kada su usvojeni medijski zakoni koji su relativno dobro ocenjeni u struci i međunarodnoj zajednici. Od tada se beleži pad, jer su se zakoni tokom sprovođenja u međuvremenu pretvorili u sopstvenu karikaturu”, kazao je Sejdinović.

Prema njegovim rečima, vlast u Srbiji uništava medijske slobode i medijski profesionalizam kroz kršenje zakona, kao i kroz zloupotrebu institucija.

“Ovakva Tanjugova vest je samo potvrda koliko je visok nivo klijentelizma u medijima Srbije, odnosno da za cunami koji uništava novinarsku profesiju nisu krivi samo predstavnici vlasti, nego i naše nečasne kvazikolege”, poručio je Sejdinović.

Istraživanje u okviru projekta u kojem se istraživao nivo medijskog klijentelizma u jugoistočnoj Evropi u Srbiji su sprovodili NDNV i Komitet pravnika za ljudska prava (Jukom).

Indeksom klijentelizma meri se sposobnost društva da spreči klijentelističke prakse u medijima. Na temelju empirijskih podataka meri se politički uticaj na medije, postojeće stanje zakonodavnog i institucionalnog okvira medija, te ključna ekonometrijska merenja realnosti u kojoj mediji i novinari rade u zemljama jugoistočne Evrope.

Dok je indeks klijentelizma u 2015. godini bio nešto povoljniji nego ranije, pre svega zbog usvajanja glavnih medijskih zakona tokom druge polovine 2014. godine, merenje za 2016. godinu koje je sprovedeno u okviru navedenog projekta pokazalo je ponovo negativan trend.

Prema merenju za 2016. godinu, Srbija nije zabeležila pomak i indeks se i dalje nalazi u negativnom delu merenja, odnosno iznosi minus 0,50.

Istraživanje je pokazalo apsolutno odsustvo primene zakona koji su doneti 2014. godine, te da država pokazuje nespremnost da primeni u praksi ono što je deklarativno donela kao standarde.

Merenje Indeksa za Srbiju pokazalo je da su prisutni netransparentno donošenje medijskih politika, ulazak sumnjivog kapitala u vlasništvo nad medijima, neregulisana oblast oglašavanja i usmeravanje državne pomoći određenim lokalnim samoupravama, kojima se finansiraju provladini, podobni mediji.

Indeks je pokazao da je u Srbiji još jedna karika u lancu netransparetnostiklijentelističkih praksi Registar medija, koji postoji, ali je dostupnost podataka u njemu upitna.

Tokom merenja Indeksa konsultovani su i medijski eksperti iz Srbije, koji su ocenjivali iz različitih pozicija zakonodavni i institucinalni okvir države, kao i politički uticaj na medije i slobodu govora, a njihovi odgovori ukazali su na konstantan pad, pre svega, u oblasti slobode medija i bezbednosti novinara.

Merenje se u isto vreme sprovodilo u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Makedoniji, Srbiji i Rumuniji.

Nosilac projekta pod nazivom “Odgovor građana na klijentelizam u medijima – Media Circle”, je Partnerstvo za društveni razvoj iz Zagreba.

Projekat su finasirali Evropska unija i Ured za udruge Vlade Hrvatske.

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten