Naslovna  |  Info  |  Vesti  |  Gradonačelnik Pančeva: Nismo tražili da sajt Južni Banat ukloni tekstove
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

21. 05. 2018.

Autor: J. Pešić Izvor: UNS

Gradonačelnik Pančeva: Nismo tražili da sajt Južni Banat ukloni tekstove

„Grad Pančevo nije odgovoran što tekstovi na portalu Južni Banat, kojima je pravdan prošlogodišnji projekat, ne postoje“, rekao je Udruženju novinara Srbije (UNS) gradonačelnik Pančeva Saša Pavlov, odgovarajući na optužbe tadašnjeg vlasnika ovog portala da su lokalne samouprave odgovorne što na sajtu nema tekstova.

„Nemam informaciju da linkovi nisu u funkciji, ali mogu da kažem da ni od koga nismo tražili da ukloni tekstove. Nemamo pravo na to, to je glupost najveća. Postoji komisija koja dobija izveštaje za pravdanje projekta. Ukoliko ona zaključi da to nije u skladu sa ugovorom koji je potpisan, postoji zakonska regulativa, raskidanje ugovora“, rekao je Saša Pavlov UNS-u.

Podsetimo, vlasnik firme „Brifing Banat“, tadašnji izdavač portala Južni Banat Miroslav Stojanović UNS-u je ranije, na pitanje zbog čega linkovi ka tekstovima koji su dostavljeni Gradu Pančevu, ali i opštinama Plandište i Opovo za pravdanje projekta nisu u funkciji, rekao da su za to odgovorne lokalne samouprave.

U izveštajima za pravdanje projekta koji je dobio četiri miliona dinara od Grada Pančeva, o čemu je UNS pisao, Stojanović je umesto 250 medijskih sadržaja, vesti, najava, analitičko-istraživačkih tekstova, video i foto reportaža, zapisa i intervjua, Gradu dostavio 250 linkova ka sajtu Južni Banat koji nisu u funkciji.

„Ovaj portal je kao i svaki drugi medij koji je dobio novac na konkursu. Postoji komisija, bilo da su mediji u pitanju ili bilo koja društvena oblast koju projektno finansira lokalna samouprava. Komisiju uglavnom formiramo od stručnih ljudi i svaki zaključak koji oni donesu, ja prihvatam“, rekao je UNS-u Pavlov.

Prošlogodišnja komisija koja je odlučila da portalu Južni Banat dodeli četiri miliona dinara bila je u sastavu Ferenc Berček (RAB Srbija), Vladimir Jovanović (Udruženje turističkih novinara i pisaca u turizmu Srbije) i Radojica Mali (Medijski stručnjak, glavni i odgovorni urednik IP "BC Info" iz Bele Crkve).

Kako se navodi u obrazloženju komisije koja je ocenjivala projekte je, predlagač Miroslav Stojanović, vlasnik firme „Brifing Banat“ uverio svojom „stručnošću i profesionalnim referencama“.

Gradonačelnik Pančeva je rekao UNS-u da je skoro potpisao i ovogodišnje Rešenje o raspodeli sredstava medijskim projektima i da misli da je više od 30 medijskih kuća dobilo novac.

Na pitanje UNS-a zašto je i ove godine potpisao Rešenje kojim je portal „Južni Banat“ dobio 1,3 miliona dinara, iako je četiri miliona dinara ovaj portal pravdao sa linkovima koji nisu u funkciji, Pavlov je rekao da „postoji komisija u Gradu Pančevu koja ga obaveštava da li neko ima prava ili ne da dobije novac“.

„Ta komisija  je Sekretarijat za javne službe Grada Pančeva, koji dobija izveštaje o pravdanjima po svim konkursima“, rekao je Pavlov UNS-u i dodao da ga ona nije obavestila da je u prošlogodišnjem izveštaju za pravdanje projekta sajt Južni Banat dostavio linkove koji nisu u funkciji.

U Sekretarijatu za javne službe Grada Pančeva, međutim, UNS-u su rekli "da su oni jedino tehnička podrška koja dobija izveštaje o pravdanju i da oni ne određuju ko ima prava da dobije novac".

„Ne piše u Zakonu i Pravilniku da mi imamo to pravo, već komisija i gradonačelnik koji potpisuje Rešenje o raspodeli“, rekli su UNS-u u Sekretarijatu.

Osim Gradu Pančevu, sajt Južni Banat je u izveštajima za pravdanje, u koje je UNS imao uvid, još 500 linkova koji nisu u funkciji dostavio i Opštinama Opovo i Plandište.

Opštine Plandište i Opovo UNS-u više od mesec dana nisu odgovorile da li su odgovorne, kako je ranije rekao UNS-u Miroslav Stojanović, što tekstova nema na sajtu Južni Banat, a sa kojima su pravdani prošlogodišnji konkursi za medije.

Podsetimo, „Brifing Banat“ je u 2017. godini, na konkursima za medije sa portalom Južni banat dobila skoro 20 miliona dinara i iz budžeta Opština Bela Crkva, Kovačica, Kovin, Alibunar i Grada Vršca.

Na sajtu Agencije za privredne registre (APR) stoji da je portal Južni banat ove godine, promenio svog urednika i izdavača.

Umesto Miroslava Stojanovića upisuje se novi urednik Aleksandar Čupić, a umesto firme Brifing Banat d.o.o, firma Novinarska agencija „Južni Banat“ d.o.o. iz Pančeva, vlasnika Marka Ristivojevića.

Na istom domenu, umesto portala koji je imao naziv „Južni banat“, sada stoji „Južni banat, novinarska agencija“.

Na portalu „Južni banat, novinarska agencija“, impresum ne postoji, a rubrike „Kontakt“ i „O nama“ nisu u funkciji.

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten