Naslovna  |  Info  |  Vesti  |  List Danas nije prekršio Kodeks novinara Srbije
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

12. 02. 2019.

Autor: Savet za štampu

List Danas nije prekršio Kodeks novinara Srbije

Na osnovu članova 19 i 21 Statuta Saveta za štampu i članova 15 i 16 Poslovnika o radu Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu:

Višnja Aranđelović, Ivana Stjelja, Zlatko Čobović, Zorica Višnjić, Ljiljana Smajlović, Nevena Krivokapić, Vukašin Obradović, Vlado Mareš, Vera Didanović i Dragan Đorđević, na sednici održanoj 31. 1 .2019. godine, jednoglasno donosi

ODLUKU

Tekstom „Krivična protiv Zukorlića“, objavljenim 10. januara 2019. godine, dnevni list „Danas “ nije prekršio odredbe Kodeksa novinara Srbije.

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i dostupna javnosti.

OBRAZLOŽENJE

Salahudin Fetić, direktor Sandžak televizije, podneo je žalbu Savetu za štampu, navodeći da je u spornom tekstu, namerno ili ne, ta televizija „indirektno predstavljena u jako negativnom kontekstu, kao TV koja služi samo jednoj politici, neobjektivnom i pristrasnom, te medijem koji ne zastupa javni interes već interes jedne političke partije“. Istakao je da je prekršena tačka 1 poglavlja Istinitost izveštavanja i to time što je autorka teksta navela da je lider Stranke pravde i pomirenja i narodni poslanik Muamer Zukorlić, govorio na „svojoj Sandžak televiziji“. Fetić je objasnio da Zukorlić nije vlasnik televizije, što se može proveriti u APR-u, niti ima uređivačke ingerencije ili uticaj na uređivačku politiku, iako je tačno da je, kao rektor Internacionalnog univerziteta, utemeljitelj i osnivač TV Universal, kao dela Fakulteta za žurnalistiku, ta televizija kasnije promenila naziv u Sandžak televizija.

U odgovoru na žalbu, glavni i odgovorni urednik lista „Danas“ Dragoljub Petrović istakao je da su u tekstu verno prenete Zukorlićeve oštre kritike (pominje se i fašizam) na račun stanja u lokalnom zdravstvu i rada Opšte bolnice u Novom Pazaru, kao i odgovor direktora Opšte bolnice dr Meha Mahmutovića i najava da će podneti tužbu protiv Zukorlića. „Izjave su dali dvema lokalnim televizijama, a podnosiocu žalbe Fetiću, u celom tekstu, smeta izgleda samo jedna reč „SVOJOJ“, koja se odnosi na TV Sandžak. Početak drugog pasusa teksta „Nedavno je lider Stranke pravde i pomirenja (SPP) i narodni poslanik Muamer Zukorlić, na svojoj TV Sandžak, govorio o stanju u novopazarskom zdravstvu“. Dok smo za RTV Novi Pazar, za koju je govorio dr Mahmutović napisali samo ‘TV bliska vladajućoj opciji’. TV Sandžak nismo pominjali u ‘negativnom kontekstu’, ‘kao TV koja služi samo jednoj politici, neobjektivnom i pristrasnom’, kako pominje Fetić, niti smo se bavili vlasničkom strukturom“, navodi se, između ostalog, u odgovoru na žalbu.

Članovi Komisije za žalbe ocenili su da je tekst korektno napisan i da njime ni na koji način nije prekršen Kodeks. Po mišljenju članova Komisije, iz teksta se ne može zaključiti da je postojala bilo kakva loša namera novinarke da Sandžak televiziju predstavi kao medij koji služi jednoj političkoj opciji. Tekst daje opštu sliku situacije u Novom Pazaru i to što je za jednu televiziju navedeno da je „Zukorlićeva“, a za drugu da je bliska gradskoj vlasti u funkciji je razjašnjavanja lokalnih prilika čitaocima kojima one nisu poznate. Takođe, tekst ne ulazi u vlasničku strukturu televizije, a to što je, kako je navedeno i na sajtu te televizije, Muamer Zukorlić njen osnivač, dozvoljava novinarki da oceni da je on gostovao na „svojoj“ televiziji. Što se tiče ostalih delova teksta, oni, po svemu sudeći, nisu bili sporni ni za podnosioca žalbe, pa je Komisija zbog svega toga zaključila da „Danas“ nije prekršio Kodeks novinara Srbije.

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten