Naslovna  |  Info  |  Vesti  |  Tri člana Programskog saveta RTV: Skandalozno i lažno izveštanje o studentskom protestu
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

13. 06. 2019.

Autor: Beta Izvor: Danas

Tri člana Programskog saveta RTV: Skandalozno i lažno izveštanje o studentskom protestu

Tri člana Programskog saveta Radio televizije Vojvodine (RTV) saopštila su danas da je „skandalozan način na koji je ta medijska kuća izvestila o jučerašnjem protestu studenata u Kampusu novosadskog Univerziteta, jer se u svom izveštaju, koji je objavljen na internet sajtu pozvala na medij koji je među rekorderima u kršenju Kodeksa novinara Srbije“.

Saopštenje su potpisali Miloš Katić, master ekonomista iz Kule, Aleksandra Đurić Bosnić, doktor nauka o dramskim umetnostima, medijima i kulturi iz Novog Sada i Srđan Arsenijević, diplomirani reditelj iz Novog Sada.

„U prenošenju informacija iz ovog tabloidnog medija, RTV je ujedno preneo i više neistina, netačnih informacija i lažnih navoda, što je u potpunoj suprotnosti sa ulogom koju je država Srbija zakonima poverila javnim medijskim servisima“, navedeno je u saopštenju.

Oni su istakli da je „ključna uloga javnih servisa da pruže tačne i pouzdane informacije o događajima u društvu kako bi građani imali oslonac u donošenju odluka koje su važne za njihove živote i društvo u kojem žive, a ne da svojom uređivačkom politikom staju u odbranu vlasti ili jedne politike“.

„Prenošenje lažnih vesti je neprofesionalno, a u situaciji kada su tri mlada studenta pretučena zbog svog aktivizma ili političkog mišljenja, jasno je i da je RTV tendenciozno prenela pomenutu vest na svom portalu, bez provere izvora i tačnosti informacija koje se u tom tekstu nalaze, da bi se dodvorila eliti koja je trenutno na vlasti“, istakli su potpisnici saoptenja.

„Time je“, naveli su, „prekršila zakone ove zemlje, Zakon o javnim medijskim servisima, Kodeks novinara i što je najgore od svega, stala rame uz rame sa svim onim medijima koji već godinama u Srbiji kreiraju atmosferu linča prema neistomišljenicima aktuelne vlasti“.

Oni su, u saopštenju, rekli da je „rukovodstvo Radio-televizije Vojvodine još jednom pokazalo da ne brine o javnom interesu i građanima koji finansiraju tu medijsku kuću, već da dobrovoljno i, samo za sada bez posledica, radi u interesu jedne političke partije“.

„To kako je RTV informisala građane o jučerašnjem protestu protiv prebijanja studenata u Novom Sadu, predstavlja iskrivljenu sliku stvarnosti i tužnu istinu da je medijska etika za vojvođanski Javni servis – odavno mrtva“, saopštili su ovi članovi Programskog saveta RTV.

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten