Naslovna  |  Info  |  Vesti  |  Sumnje da Telekom kontroliše privatne medije, Žeželj tvrdi - samo poslovni odnos
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

12. 02. 2020.

Autor: Mladen Savatović Izvor: N1

Sumnje da Telekom kontroliše privatne medije, Žeželj tvrdi - samo poslovni odnos

Uticaj na medije jedan je od uslova za fer izbore. To nije jedini uslov jer se država obavezala još 2015. godine da se povuče iz medija da bi se sprečio uticaj vlasti na javno mnjenje. Pitanje je da li su pronađeni novi, posredni, načini da aktuelna vlast kontroliše i privatne medije.

Već godinama zakon je jasan - državi nije mesto u medijima. Međutim, dnevni listovi Večernje novosti i Politika, kao i novinska agencija Tanjug još uvek su u njenom vlasništvu, a 2018. Telekom, koji posluje sa značajnim delom državnog kapitala, kupio je kablovske operatore Kopernikus, Radijus Vektor i AVcom.

Iste godine, pod nejasnim okolnostima, kompaniju Adria Media Grupa kupila je firma Mondo Inc Igora Žeželja, dugogodišnjeg strateškog partnera Telekoma i vlasnika portala mondo.rs, što je otvorilo sumnju da je Telekom neformalni vlasnik i izdavača tabloida "Kurir" i drugih izdanja Adria Media Grupa.

"Čitava redakcija Monda sedi u istim prostorijama gde su i sve Žeželjeve firme, dakle Telekom je osnovao Mondo pre 15 godina, oni svi sede na istom mestu na Obilićevom vencu, takođe se javljaju na isti telefon, svi su tu nekako zajedno uvezani, nije dovoljno jasno onda kakva je tu kombinacija jer mi imamo taj neki mračni trougao Žeželja, Telekoma i Monda zbog toga što nije transparentno", ocenila je Ana Novaković iz BIRN-a.

Igor Žeželj nikada nije hteo da kaže koliko je platio Adria Media Grupu, a u odgovoru za N1 iz njegove firme navodi se da je u pitanju poslovna tajna i da je akvizicija grupe oko Kurira plaćena iz sredstava firme Mondo.

Informacija da je Žeželj - koji je bio na čelu KK Crvena zvezda, nekadašnji generalni menadžer fudbalskog kluba Crvena zvezda i jedan od vođa studentskih protesta tokom devedesetih - vlasnik portala Mondo, pojavila se tek pre godinu dana. Do tad ga je, kaže Novaković, Telekom na zvaničnom sajtu predstavljao kao svoj portal, koji je takođe bio zaveden u Registru nacionalnog internet domena, kao Telekomov.

"Svi sarađuju zajedno, dakle, Žeželj kroz svoje firme sarađuje sa Telekomom, Telekom da li je vlasnik, nije vlasnik Monda - danas nije, ali de facto jeste bio i odjedanput ta firma Mondo postaje vlasnik Adria Media Grupe. Dakle, nesumnjivo da to je mehanizam koji mi ne možemo sa sigurnošću da tvrdimo, ali postojanje njegovo da. Dakle, da postoji neka sprega uvezanosti između Telekoma, sada Adria Media Grupe i Žeželja", smatra Ana Novaković.

U odgovoru na pitanja koje smo poslali i Igoru Žeželju i njegovoj firmi Adria Media Grupa za N1 odbacuju spregu s Telekomom.

"Adria Media Grupa nema strateško partnerstvo, već isključivo komercijalno poslovni odnos na tržišnim principima", navodi se u odgovoru.

U svojoj istoriji "Kurir" je imao oscilacije u uređivačkoj politici. Jedno vreme bio je naklonjen vlastima, da bi 2017. bio čak optužen da sprovodi kampanju protiv predsednika Aleksandra Vučića. Nekoliko meseci pre nego što je bivši vlasnik Aleksandar Rodić odlučio da ga sa ostalim medijima proda, Adria Media Grupa je bila u gubicima.

A dolaskom novog vlasnika, počela je nova epoha u poslovanju.

"Nakon prodaje 'Kurira' Igoru Žeželju, čini mi se da je 'Kurir' ponovo ruku pod ruku sa vlašću", kaže Ana Novaković.

Dok je danas teško naći "Kurirov" tekst koji je kritičan prema vlasti, taj list je od početka godine objavio niz tekstova uperenih protiv Telekomove konkurencije. U sporu koji ta korporacija ima sa Junajted medijom "Kurir" je nedvosmisleno zauzimao stranu Telekoma Srbije, optužujući Junajted mediju, a optužbe su išle dotle da Junajted medija i sama gasi svoje programe.

Na naše pitanje da li će sarađivati s Telekomom u osnivanju TV kanala iz Adria Media Grupe kažu da su samostalno u tom poslu, a da će s Telekomom sarađivati kroz distribuciju kanala

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten