Naslovna  |  Info  |  Vesti  |  TV porodice Gašić: Neki mediji dobijaju novac iz inostranstva da pljuju ono dobro u državi
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

07. 08. 2020.

Autor: Marija Vučić Izvor: Raskrikavanje

TV porodice Gašić: Neki mediji dobijaju novac iz inostranstva da pljuju ono dobro u državi

Nakon što su UNS i N1 objavili da je firma ADD production, u vlasništvu Irene Gašić, supruge načelnika BIA Bratislava Gašića, ove godine dobila skoro 40.000 evra na konkursima za projektno sufinansiranje, oglasila se i ova produkcija navodeći da oni dobijaju „mnogo manje nego što pojedine kuće dobijaju od nekih stranih firmi za neke projekte koji su usmereni samo ka tome da se pljuje i blati ono što je dobro u ovoj državi“.

UNS je u utorak objavio da je na više konkursa za projektno sufinansiranje medija od početka godine firmi ADD production dodeljeno najmanje 4,6 miliona dinara (više od 39.000 evra). Od toga, piše UNS, najviše novca produkcija je dobila u Kruševcu - više od 16.000 evra, i to za medijske sadržaje koji će se emitovati na TV Plus (u vlasništvu Gašićevog sina Vladana Gašića) i na „portalu koji nije registrovan“. Ovo je u izjavi za N1 i ponovila novinarka UNS-a Jovana Pešić.

Naime, u rešenju komisije o dodeli para je navedeno da se portal zove „ADD production“, ali je portal takvog naziva nemoguće pronaći na internetu, kao ni u registru medija.

Dan kasnije objavljen je i demanti na TV Plus, kao i na portalu tvplus.rs. Kako kažu, novinari ih nisu pozvali za komentar, a mogli su lako da provere da su novac dobili za portal tvplus.rs, koji jeste registrovan (što je i jedan od zakonskih preduslova za učešće na konkursu).

U video saopštenju ova televizija tvrdi da na konkursima ministarstava i lokalnih samouprava novac ne dobijaju „ni žene, ni sinovi, ni šurnjaje, već projekti određenih medija, udruženja, grupa građana“, a o tome ko će dobiti novac odlučuju „članovi komisija i nezavisni stručnjaci“.

Od 2015. godine Televizija Plus, kako kažu, redovno učestvuje na konkursima i dobija određeni novac.

„Naravno, mnogo manje nego što pojedine kuće dobijaju od nekih stranih firmi za neke projekte koji su usmereni samo ka tome da se pljuje i blati ono što je dobro u ovoj državi“, kažu iz televizije u vlasništvu Gašićeve porodice.

Iz ove televizije sugerišu i da je pozadina ovakvih medijskih napisa zapravo - spin.

„Cela poenta priloga bila je da se spinuje istraga Uprave za sprečavanje pranja novca protiv takozvanih nezavisnih udruženja i da se skrene pažnja sa te teme“, navodi se u saoštenju.

Ističu da u zakonu „ne postoji diskriminacija, odnosno odredba ko sme a ko ne sme da učestvuje u konkursima“, te da je to stvar demokratije i „medijskog pluralizma“.

Ova produkcija je, inače, od 2015. godine do danas na brojnim konkursima za projektno sufinansiranje dobila najmanje 23,3 miliona dinara (skoro 200.000 evra). Od toga je više od 160.000 evra dodeljeno na lokalnim konkursima u Kruševcu, Trsteniku, Ćićevcu, pa čak i u mestima po Vojvodini - Odžacima, Somboru, Apatinu…

Ubedljivo najviše para dobijaju u Kruševcu, gde im je i sedište. Gradu čiji je nekadašnji gradonačelnik bio upravo Bratislav Gašić.

Tako je ove godine od 17 miliona dinara (više od 144.000 evra) koje je Grad Kruševac dodeljivao, ova produkcija dobila 1,7 miliona dinara za sadržaj koji će emitovati na televiziji, za projekat pod nazivom „Korak ka novim izazovima - žene to mogu“. Dobili su još 200.000 dinara za portal, za projekat „Vek fudbala u Rasinskom okrugu“.

Komisija je u šablonskom odgovoru ocenila da „predloženi projekti doprinose razvoju medijskog pluralizma, razvoju ljudskih prava i istinitom, nepristrasnom, pravovremenom i potpunom informisanju građana“.

Kako je Raskrikavanje ranije pisalo, već je ustaljena praksa dodeljivanja sredstava ljudima bliskim vlastima - prema podacima baze Kešformisanje, tokom 2017. i 2018. godine je minimum 2,2 miliona evra sa medijskih konkursa otišlo firmama i medijima koji su povezani sa vladajućom SNS.

Firme u vlasništvu članova Gašićeve porodice i ranije su dobijale sredstva na konkursima za javno informisanje. Zbog dodeljivanja novca kompaniji ADD production, Gašić je 2015. bio u sukobu interesa kao gradonačelnik Kruševca, kako je tada utvrdila Agencija za borbu protiv korupcije.

Agencija je, naime, tada utvrdila da je tokom 2013. i 2014, dok je obavljao funkciju gradonačelnika Kruševca, Gašić sklopio četiri ugovora sa članovima svoje porodice – dva ugovora sa firmom ADD production i još dva sa BNZ Higijenic u kome se kao suvlasnik pojavljuje njegov sin Vladan.

Vladan Gašić je i vlasnik kruševačke TV Plus, i direktor ADD produkcije u vlasništvu Irene Gašić. U registru medija je upisan i kao urednik portala tvplus.rs, takođe u vlasništvu ADD produkcije.

Do oktobra prošle godine bio je i vlasnik TV Zona plus iz Niša - takođe redovnog dobitnika milionskih iznosa na konkursima - kada je prebacio vlasništvo na svog brata Nikolu.

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten