Naslovna  |  Info  |  Saopštenja  |  NUNS: Zašto poreski obveznici Kragujevca plaćaju dugove bivšeg vlasnika RTK
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Saopštenja

18. 08. 2017.

Izvor: NUNS

NUNS: Zašto poreski obveznici Kragujevca plaćaju dugove bivšeg vlasnika RTK

Nezavisno udruženje novinara Srbije najoštrije protestuje povodom odluke vlasti Kragujevca da budžetski novac namenjen za projektno sufinansiranje javnog informisanja preusmeri Radio-televiziji Kragujevac (RTK), devastiranoj mediskoj kući koja od kraja prošle godine ne emituje program. Gradska uprava Kragujevca na čelu sa gradonačelnikom Radomirom Nikolićem tako nastavlja da krši Zakon o javnom informisanju i da ignoriše svoje obaveze prema javnom interesu i javnom informisanju.

Gradsko veće Kragujevca, na sednici održanoj 16. avgusta usvojilo je Program rasporeda sredstava za finansiranje razvoja informisanja u gradu Kragujevcu u 2017. godini. “Programom su predviđena sredstva u ukupnom iznosu od 20 miliona dinara, i to za usluge po ugovoru – 18 miliona dinara i za subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama u iznosu od 2 miliona dinara, raspoređenih u korist Privrednog društva “Radio-televizija Kragujevac“ d.o.o.”, navodi se u odluci Gradskog veća objavljenoj na veb sajtu Grada.

Podsećamo da je Ministarstvoi privrede krajem januara ove godine raskinulo ugovor o privatizaciji RTK sa kontroverznim kruševačkim biznismenom Radojicom Milosavljevićem koji je najveću regionalnu televiziju kupio u oktobru 2015. Agonija RTK trajala je tokom cele prošle godine, Ministarstvo je Milosavljeviću dugo gledalo “kroz prste” da bi konačno poništilo ugovor o kupoprodaji i ovu medijsku kuću vratilo u naručje bivšem osnivaču - Gradu. Ceo taj nezakonit vlasnički transfer obavljen je formalno 21. juna a odluka je donesena uz saglasanost Vlade. Ugovorom o prenosu osnivačkih prava između grada Kragujevca i Ministarstva privrede, Grad je, pored osnivačkih prava, prihvatio i obaveze prema zaposlenima i poveriocima.

Mnogo je pitanja povodom RTK ne koja gradska a i republička vlast treba javno da odgovore. Pre svega, zašto dugovanja bivšeg privatnog vlasnika RTK namiruju poreski obveznici Kragujevca? Kako to da Kragujevac već treću godinu zaredom nema novca za konkursno sufinansiranje medijskih sadržaja u javnom interesu, što je njegova zakonska obaveza, a ima za subvencionisanje jedne medijske kuće koja ne emituje program? Zašto su drugi kragujevački mediji prepušteni sami sebi dok je televizija koju je, u međuvremenu, napustila većina zaposlenih i kojoj je oduzeta i dozvola za emitovanje programa postala prioritetna briga države? I, na kraju, kako je moguće da se aktom Vlade suspenduje Zakon o javnom informisanju?

Sekretarijat NUNS-a

U Beogradu 18.08.2017.  

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten