Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Privatizacija medija

15. 06. 2016.

Autor: S. Š. Izvor: UNS

Svi krugovi pakla privatizacije RTV Trstenik

Među 9 medija koje su dobili zaposleni bez naknade je i TV Trstenik. Rešenjem Ministarstva privrede četvoro medijskih radnika postali su vlasnici televizije, iako se za udele prijavilo čak 19 sadašnjih i bivših radnika ovog medija. Direktor RTV Trstenik Jovan Marinković za UNS kaže da je ovaj medij u veoma teškoj situaciji, ali ne krivicom radnika i rukovodstva.

„Dugo smo čekali na Rešenje Ministarstva, iako smo svu dokumentaciju predali na vreme. Nismo prekidali emitovanje programa i normalno funkcionišemo, iako skoro godinu dana nemamo nikakva primanja od države. Zbog toga smo napravili dug od 4 miliona dinara, što je više i od vrednosti celog medija. Radnici nisu primili plate tri meseca“, objašnjava Marinković.

Trstenik prošle godine nije raspisivao konkurs za sufinansiranje proizvodnje medijskih sadržaja, tako da im je i ta mogućnost za poboljšavanje finansija izmakla. Radio-televizija Trstenik ima 13 zaposlenih, dok je 17 uzelo otpremnine.

Većinska vlasnica sa 52 procenta firme, Anica Miletić je optimistična.

„Imam 47 godina, ko će mene sad da zaposli. I drugi zaposleni su u sličnim problemima. Mi nemamo drugu opciju osim da opstanemo, zato probeleme ne možemo trpati pod tepih nego moramo da ih rešavamo. Sa ostalim udeličarima, nakon registracije, napraviću plan šta i kako da radimo. Ali svako od nas zbog manjka radnika mora da radi minimalno tri posla“, dodaje Miletić koja je pre dobijanja udela bila šefica marketinga.

Podsetimo, RTV Trstenik je bila neuspešno privatizovana u prvom krugu privatizacije. 

Konzorcijum fizičkih lica čiji je ovlašćeni predstavnik bio Vladimir Stevanović izlicitirao je najvišu cenu od 177.000 evra koja je bila šestostruko veća od početne, ali je nekoliko dana kasnije odustao od ponude. 

U drugom krugu konzorcijum zaposlenih i građana na čelu sa zaposlenim Aleksandrom Đalićem izlicitirao je iznos od 121.000,00 evra, a zatim odustao, kao i drugoplasirani ponuđač, jer nisu mogli da uplate izlicitirani koji je bio petostruko veći od procenjene vrednosti ovog medija.

Potencijalni kupac u oba kruga privatizacije ove medijske kuće bio je i Radoica Milosavljević kao trećeplasirani ponuđač i koji je tada izjavio za UNS da su „namerno hteli da ga isključe i onemoguće mu kupovinu ovog medija, pa su zato u oba kruga licitirali iznose koje nisu mogli da plate“.

Ipak, medij koji su dobili četvoro zaposlenih, i pored svog entuzijazma , neće moći da opstane  ukoliko Opština Trstenik nastavi sa naopakom praksom neraspisivanja konkursa ta projektno sufinasiranje. U godini koja je prethodila privatizaciji, RTV Trstenik je iz budžeta godišnje dobijala 28 miliona dinara. 

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten