Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Projektno finansiranje

28. 09. 2019.

Autor: Radovan Balać Izvor: Danas

Novih 57 miliona partijskim medijima za propagandu

Gradska vlast u Novom Sadu častila je podobne medije sa 57 miliona dinara iz budžeta grada, koliko je podeljeno po konkursu za 71 „projekat“. Konkurs je bio otvoren od 25. marta do 24. aprila, prijavila su se 133 učesnika sa 164 projekta.

Rešenjem gradonačelnika Miloša Vučevića na predlog komisije, objavljenom na sajtu grada, najviše koristi imaće Novosadska televizija kojoj je za tri „projekta“ dodeljeno 8.880.000 dinara. Za „Vesti za osobe oštećenog sluha“ razrezano je milion dinara, za „Objektiv na slovačkom i mađarskom jeziku“ 1.980.000, a projekat „Pesnici Novom Sadu“ nagrađen je sa čak 5.900.000 dinara.

Novosadskom Dnevniku, odnosno firmi Dnevnik Vojvodina pres, čiji je većinski deo kupila Novosadska televizija za 600 evra, za tri „projekta“ pripalo je nešto manje: 8,5 miliona dinara. Najviše, 4,8 miliona, za projekat pod nazivom „Prigradska naselja od osnivanja do budućnosti“, za „Novi Sad – sportom do zdravlja“ inkasirano je 2,3 miliona, dok je projekat „Novi Sad – omladinska prestonica Evrope 2019“ zaslužio milion i 400 hiljada dinara.

Nisu loše prošli još neki komitenti gradskog budžeta: IN radio i famozna Brif media Novi Sad uknjižiće po 2,3 miliona dinara, TV Delta za „Novosadsku retrospektivu“ – 1,7 miliona, Nina media 1,9 miliona, a Fabrika slova, izdavač nedeljnika Vojvođanski magazin – okruglo dva miliona dinara.

Lepim sumama od pola miliona do milion dinara počašćeno je i nekoliko „medijskih“ firmi iza Beograda – Humani tim BG-Stari grad, Strahinja Vujadinović i News media team Novi Beograd, Emit 24 doo, BG-Stari grad, Info media BG-Stari grad, Glas nacije doo, BG-Zemun i još nekoliko sa nešto manjim iznosima. Ukupno su komitenti iz Beograda nagrađeni sa 5,5 miliona dinara!

Famozno Udruženje „Golubica“, afirmativno i realno medijsko izveštavanje, za projekat „Novi Sad naše vreme“ inkasiralo je 700.000 dinara, Zavičajno udruženje Futog – 736.000, Invitem doo Kać za „Amari kultura – naša kultura, na romskom jeziku“ 1,1 milion, Votens-Veternik , novosadski info portal – 700.000, Radio AS – 2,7 miliona…

Pregledom naziva „projekata“ vidljivo je da se uglavnom radi o redovnim poslovima, a ne o novim i projektima koji doprinose „unapređivanju medijskog i novinarskog profesionalizma i ostalih medijskih sadržaja koji doprinose zadovoljavanju potreba građana Novog Sada za informacijama i sadržajima iz svih oblasti života, bez diskriminacije“, kako se navodi u konkursu.

Medijski ekspert Nedim Sejdinović ocenjuje da ovaj konkurs samo potvrđuje da se projektno sufinansiranje medija izvrglo u svoju suprotnost.

– Konkursno sufinansiranje medija pretvorilo se u svojevrsni združeni zločinački poduhvat u kojem vlast beskrupulozno dodeljuje novac građana medijima koji su im bliski, takoreći njihovim medijima. Među onima koji su dobili novac nalaze se čak i mediji koji su, reklo bi se, u direktnom vlasništvu SNS, što samo govori o potpunoj neozbiljnosti vlasti kada govori o tome da je spremna da pregovara o promenama u medijima“, smatra Sejdinović.

On kaže da se u „novosadskom konkursu“ pokazuje da su stvari otišle do krajnosti.

– Vlast više i ne želi da prikriva da je konkursno sufinansiranje postalo način kako se korumpiraju mediji koji su bliski njima. S druge strane, mediji koji kritički izveštavaju nalaze se pod raznim pritiscima, od ugrožavanja novinara i urednika, preko raznih poreskih i drugih kontrola, do nemogućnosti pristupa novcu putem konkursnog sufinansiranja, navodi Sejdinović.

Ukazujući na deformaciju tog sistema, on postavlja pitanje da li je takav način sufinansiranja medija više održiv ili treba napraviti ozbiljan rez i reformu. Sejdinović podseća da je to samo jedan od mehanizama na koji vlast izdvaja novac građana za medije, jer postoje i drugi mehanizmi kao što su javne nabavke, donacije i sponzorstva.

– Jednostavno, dolazimo u situaciju da vlast izdvaja ogromne novce građana u medije i uopšte nije čudno što imamo medijsku sliku takvu kakvu imamo, zaključuje Sejdinović.

Trećina novca za firme Aleksandre Martinović

„Novosadsku TV“ je 2015. godine privatizovalo preduzeće „Srbija danas“, izdavač portala Srbijadanas.com. Taj tabloidni portal poznat je po višestrukom kršenju novinarskog kodeksa, a uprkos tome dobija novac na lokalnim konkursima za sufinansiranje medijskih projekata. Vlasnica preduzeća i portala Srbijadanas.com je Aleksandra Martinović, nekadašnja je suvlasnica firme Prointer Solutions u većinskom vlasništvu Slobodana Kvrgića, koji je, kako tvrde opozicione partije, blizak vladajućoj stranci. Obe firme višestruko su uvećale svoje prihode poslednjih godina. Iz budžeta Novog Sada u dve firme Martinovićeve – Dnevniku i Novosadskoj televiziji – biće isplaćeno blizu 17,5 miliona dinara.

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten