23.Radio-dani: Radio i dalje najpopularniji medij na svetu

rab srbija
  1. Radio-dani RAB Srbija održani su od 10. do 12. aprila na Zlatiboru

Na jednom mestu, organizarori Udruženje radio-stanica RAB Srbija, okupili su vlasnike i direktore radio-stanica članica udruženja, kao i one iz Mađarske, Hrvatske i Bosne i Hercegovine, ali i urednike, voditelje i dizajnere zvuka, goste iz drugih novinarskih i medijskih udruženja i lokalnih televizija.

 

Otvarajući Radio-dane, pomoćnik ministra za informisanje i medije Slavica Trifunović podsetila je da je radio kao medij stub slobode izražavanja i da u 2022. godini prema različitim međunarodnim izveštajima, radio nastavlja da bude najpopularniji i najkorišćeniji medij na svetu.

 

– O ulozi radija govori i ovogodišnja studija Unije evropskih emitera koja otkriva da i pored toga što se nastavlja globalni trend pada poverenja u medije, građani, ipak, najveće poverenje poklanjaju informacijama koje čuju na radiju. Ovaj nivo poverenja nastao je na činjenici da građani cene pouzdane i tačne informacije, posebno u kriznim vremenima kada od vesti koje čuju, zavisi donošenje životnih odluka – rekla je Trifunovićeva.

 

Savetnik potpredsednice Vlade Srbije i ministarke kulture i informisanja Gordana Predić podsetila je okupljene da radio-stanice članice RAB-a iako različite imaju zajedničku ljubav prema tom mediju i udruženju.

 

– RAB Srbija i članice ovog udruženja preuzimaju primat kada je reč o radio-stanicama na našim prostorima. Uspeli ste da otvorite vrata svih institucija i da se nađete u svim relevantnim radnim telima, komisijama, radite na izmeni zakona – izjavila je Predićeva.

 

Generalni sekretar REM-a Milan Todorović rekao je da je pred nama četvrta industrijska revolucija i da je najveće promene doživela tehnologija, a da je radio iskoristio njene prednosti na najbolji način.

 

– Danas radio ima mnoge konkurente koje mu je doneo tehnološki napredak poput interneta, satelita… ali radio je i danas tu. BBC i Radio Beograd proslavljaju 100 godina postojanja. To iskustvo je vaš adut. Radio-stanice danas se emituju putem interneta, imaju svoje portale… Radio suvereno vlada prvim medijskim mestom – rekao je Todorović.

 

Predsednica RAB Srbija Maja Rakovic istakla je da joj je veliko zadovoljstvo što su se na 23. Radio-dane gotovo svi odazvali pozivu, pa su tako predavači bili iz Mađarske i SAD-a. Radio-dane su posetili i predstavnici regulatora SOKOJ-a i OFPS-a,  kao i kolege iz Udruženja novinara Srbije (UNS-a), PROUNS-a, Radio Beograda, TV Zone Plus (Niš), Slavonskog radija (Hrvatska) i Direct media.

 

–  Delimo i danas isti entuzijazam, ljubav prema radiju, želju za stalnim učenjem i napredovanjem kao i pre 12 godina kada smo osnivali udruženje. Danas je u RAB-u preko 150 različitih radio-stanica i mi i dalje imamo iste želje za napretkom i poboljšanjem kvaliteta naših programa. Hrabro pratimo sve ono što nam dolazi. Bićemo lideri kada je reč o novim tehnologijama poput DAB-a i 5G mreže – rekla je Maja Rakovic.

 

Na 23. Radio-danima održana su dva panela: “Kuda ide vaša reklama“, moderator je bio Ferenc Berček (zamenik predsednice RAB Srbija), a panelisti: Robert Čoban (vlasnik i direktor Color Press Group, Novi Sad), Mugdim Šehalić (član Upravnog odbora Udruženja za tržišne komunikacije Srbije), Nikola Kovačević (direktor NAXI Media Mix, Beograd), Adnan Osmanagić (generalni direktor RSG group, BiH), Tomislav Jakobović (konsultant, Brand Media Consulting, Hrvatska), Dragan Mandić (account director OMD Media, član Saveta RAB Srbija) i Tamara Mikuš (programska direktorka Šlager FM, Budimpešta – online).

 

Drugi panel je ima naziv “5G i DAB+želje i mogućnosti“. Moderator je bila Maja Rakovic (predsednica RAB Srbija), a panelisti: Natalija Varagić (Sektor za elektronske komunikacije, Koordinator grupe, RATEL), Emir Povlakić (šef odseka za audivizuelne i medijske usluge RAK, BiH), Zorana Bojičić (direktor Tehnike Radio Beograda), mr Filip Elčić (inženjer za tehnološku strategiju, Direkcija za tehniku, Telekom Srbija), Janoš Muranji (vlasnik i direktor Nagyfrekvencija kft, Mađarska) i Ferenc Berček (zamenik predsednice RAB Srbija).

 

Rich McClear, radijski ekspert i dugogodišnji direktor IREX Serbia na kratko je putem Zum aplikacije razgovarao sa članicama RAB-a o radiju, kao i Bud Stiker, marketing stučnjak i konsultant iz SAD-a, koji je davao savete za prodaju radijske reklame.

 

Predavanje na 23. Radio-danima RAB Srbija ima je gost iz Mađarske Janoš Muranji, vlasnik i direktor Nagyfrekvencija kft.  Janoš je vodeći stručnjak na temu emisione tehnike i telekomunikacije.

 

Mugdim Šehalić, član Upravnog odbora Udruženja za tržišne komunikacije Srbije govorio je na temu “Kako se oglašavati u vreme krize“, a kolega Srđan Merković (Reklamna agencija Poenta) ,,Ko su gospodin Lufs i Ebu R 128 i šta oni hoće?“

 

Goranka Jednak Maksimović je predstavnica RadioDays Europe i njeno predavanje “Radio: dve godine kasnije…” bilo je o tome koga je radio osvojio, šta je pandemija odnela radijskim slušaocima i zašto je ulaganje u audio sadržaj na zahtev sve prisutnije.

 

Nevena Azinović, kreativna direktorka NAXI radija je govorila o tome šta mladi očekuju od radija.

 

Kao i na svim prethodnim Radio-danima i na ovim su gosti bili muzičari: Kiki Lesendrić, Osvajači, Boemi i Lukijan Ivanović.

Tagovi

Povezani tekstovi