Nova medijska strategija

Gostujući u Dnevniku RTS-a, ministar kulture Nebojša Bradić najavio je da će sutra biti predstavljena strategija uređenja medijskog tržišta u Srbiji, koju bi, posle dvomesečne javne rasprave, vlada trebalo da usvoji u oktobru.


Cilj strategije je uređivanje medijskog tržišta, vodeći računa prevashodno o javnom interesu u oblasti informisanja i o najboljim primerima evropske prakse.


Njenom primenom rešenja, koja su bila loša u prošlosti, biće popravljeno i ono što je ugrozilo poslovanje medija, biće postavljeno na dobar, evropski put za srpske medije, rekao je Bradić.


Ministar je istakao da je nezavisna agencija obavila studiju, koja je osnov za izradu strategije o medijima i koja će jasno definisati položaj i ulogu srpskih medija, odnosno medijskog tržišta u narednom periodu.


Ta studija je dobar okvir za uključivanje brojnih stručnjaka, koji će imati vremena da taj dokument poboljšaju da bi ga usvojila vlada u oktobru, rekao je Bradić.


Strategija će, prema njegovim rečima, biti dobra osnova za buduću diskusiju i javnu raspravu u naredna dva meseca, a šest tematskih radionica obuhvatiće oblasti koje su bitne za medije.


Ministar je istakao da je „uzorak pravljen u odnosu na evropsko zakonodavstvo“ i da su uporedni primer bile zemlje koje imaju razvijenu medijsko tržište, kao što su Danska, Austrija, koje su sličnog obima i veličine Srbije, ali i Nemačka, kao jedna od država koja predstavlja jedan od uzora za određene oblasti u evropskim integracijama.


Govoreći o sredstvima EU namenjenim za medije, odnosno projekte, Bradić je objasnio da je reč o sredstvima EU od 3,3 miliona evra.


Prema njegovim rečima, podršku je dobilo 25 medijskih projekata, a jedan projekat, Šta ja imam od toga, vredan 94.000 evra, dobio je i RTS.

Tagovi

Povezani tekstovi