TV Pink i RTS 1 najgledanije u Srbiji

TV Pink je od januara do jula učestvovala u ukupnom TV auditorijumu
sa 22,5 odsto, RTS sa 21,7 odsto, a BK Telekom sa 11,4 odsto. Na
četvrtom mestu je B92 sa 6,9 odsto, a slede RTS 2 sa 6,3 i RTS 3 sa
3,8 odsto učešća u TV auditorijumu.

Sve ostale stanice, koje se mogu gledati na teritoriji Srbije, imale
su učešće manje od 1,5 odsto, saopštio je direktor AGB Nielsen
Media Researć Darko Broćić.

Posmatrano po mesecima, TV Pink je bio najgledanija TV stanica u
zemlji od januara do juna, a RTS u julu, naveo je Broćić.

On je ukazao i da TV stanice u poslednje vreme učestalo samostalno
prezentuju podatke AGB Nielsen Media Research, ali ne poštuju pritom
osnovna pravila celovitog objavljivanja podataka nekog istraživanja.

Najgledanija emisija na svim TV stanicama u prvih sedam meseci 2005.
godine bio je prenos fudbalske utakmice SCG-Španija koji je 30. marta
emitovala TV Pink (prosečan rejting gledanosti 27,5 odsto).

Na drugom mestu je poslednja epizoda serije „Rubi“ koja je emitovana
na TV Pink 29. januara (prosečan rejting gledanosti 23,5 odsto), a na
trećem „Dnevnik 2“ emitovan 6. januara na RTS 1 (22,2 odsto).

Najveći prosečan dnevni auditorijum u prvih sedam meseci 2005. imao
je RTS 1 sa prosečno 3.948.000 gledalaca dnevno. TV Pink je imala
3.762.000, BK – 3.257.000, RTS 2 – 2.876.000, B-92 – 2.587.000 i RTS 3
prosečno 2.303.000 gledalaca dnevno.

Najduže je gledan program TV Pinka (u proseku 119 minuta dnevno), a
sledi RTS 1 (110 minuta), BK (70), RTS 2 (43) i RTS 3 (33).

Jedan od bitnih faktora koji direktno utiče na broj gledalaca je i
kvalitet tehničkog prijema signala određenih TV stanica.

Prema istraživanju, koje je za potrebe AGB Nielsen Media Researć
uradio Strategic Marketing u proleće 2005. godine, na
reprezentativnom uzorku od više od 7.000 domaćinstava, najbolji
tehnički prijem imao je RTS 1.

Kvalitetan prijem signala RTS 1 ima 98,3 odsto domaćinstava u Srbiji,
a slede RTS 2 (97,7 odsto), RTS 3 (94,8), Pink (91,8), BK (88,6) i
B-92 (88,6).

Na rang listi 15 najgledanijih emisija našlo se ukupno osam emisija
emitovanih na TV Pink i sedam na RTS 1.

Detaljna prezentacija TV scene u Srbiji nalazi se na sajtu
http://www.agbnielsen.co.yu/srpski/vesti/index.shtml#37

Svi podaci AGB Nielsen Media Research zasnovani su na svakodnevnom
elektronskom merenju gledanosti TV programa uz pomoć posebnih merača
gledanosti (piplmetara) koji su instalirani u ukupno 890 domaćinstava
na teritoriji Srbije bez Kosova i koja predstavljaju reprezentativan
uzorak TV domaćinstava.

Prosečan dnevni uzorak na kome su ta merenja obavljana u prvih sedam
meseci 2005. godine iznosio je 2.644 pojedinca.

AGB Nielsen Media Research je svetski lider u oblasti eletronskog
merenja gledanosti TV programa, a Srbija je jedna od više od 30
zemalja u kojima ta kompanija deluje.

Tagovi

Povezani tekstovi