Društvene mreže najkraći put do vesti

nuns_17

[box align=’box-center’ id=’617′]

Ovo su zaključili učesnici  okruglog stola pod nazivom  „Kako klasični mediji koriste društvene mreže“ koji je organizovalo Nezavisno udruženje novinara Srbije.

Profesor na fakultetu političkih nauka  Miroljub Radojković, naveo je da je istraživanje „Profesija na raskrsnici“ koje je sproveo ovaj fakultet pokazalo da 20 odsto ispitanika koristi Internet kao osnovni izvor informacija. On je naglasio da je ovo istraživanje, takođe, pokazalo da mladi novinari nemaju ništa protiv upotrebe društvenih mreža kao izvora informacija, dok znatno veću skepsu ispoljavaju stariji novinari i urednici. Radojković je, posebno, istakao da društvene mreže omogućavaju povećanu mobilnost u izveštavanju, kao i da mogu predstavljati uvod u transformaciju novinarstva u grupnu profesiju.

„Ukoliko su novinari umreženi mogu da pristupe zajedničkoj priči koju će posle objaviti u svojim medijima. Ali, objave na društvenim mrežama moraju se proveriti. Brzina posla jeste najvažnija stvar u novinarstvu, ali i veliki rizik. U suštini stvar se svodi na to da novinar ne nasedne i da velikom brzinom dobije potvrdu informacije sa društvenih mreža“, kazao je Radojković.

Veliki broj novinara u Srbiji koristi Fecebook i Twitter kao izvor informacija, jer nakon objavljivanja određene informacije na društvenim mrežama u vrlo kratkom roku mogu imati reakcije i na svojim medijima, rekao je Dragan Varagić, onlajn PR konsultant, ali i naglasio da informacije sa društvene mreže, ipak, treba proveriti po principima klasičnog novinarstva.

„U suštini, zahvaljujući društvenim mrežama sada je nemoguće da se bilo šta desi, a da za to novinari ne saznaju“, kazao je on.

Varagić je naglasio da sve ozbiljne redakcije imaju novinare koji prate svoje oblasti na Twitteru. On je, istovremeno, ocenio da je veliki problem to što urednici i vlasnici medija ne shvataju značaj društvenih mreža, izuzev ako nije u pitanju samopromocija.

„Vlasnici i urednici ne prepoznaju značaj širenja vesti, a to je najvažnije kada govorimo o društvenim mrežama“, kazao je Varagić.

Zlatko Minić, web urednik Novog magazina istako je da nema mesta mistifikaciji ni pričama o ugrženosti novinarske profesije zbog sve izraženijeg uticaja društvenih mreža i dodao da ove kanale informacija možemo nazvati nekom vrstom novog medijuma kao što je to pre pedeset godina bio slučaj sa telefonom ili pre dvadesetak godina sa mobilnim telefonom. On je ocenio da će klasični mediji opstati ako ispune dva uslova: najpre, ukoliko ponude zanimljive i kvalitetne priče i ukoliko u svojim sadržajima ponude nešto novo.

Minić je, takođe, istakao da je brzina kojom se plasiraju informacije potencijalno jedan od najvećih neprijatelja novinarstva, jer može uticati, kako je rekao, na istinitost ili kvalitet sadržaja.

„Tačnost i preciznost mogu biti žrtve brzine“, zaključio je Minić na okruglom stolu „Kako klasični mediji koriste društvene mreže“ koji je organizovalo Nezavisno udruženje novinara Srbije.

[View the story „“Kako klasični mediji koriste društvene mreže“ – panel NUNS-a“ on Storify]

Tagovi

Povezani tekstovi