Nova vlada da realizuje Medijsku strategiju

strategija

[box align=’box-center’ id=’732′]

U meri u kojoj budu ispunjeni zahtevi iz tog dokumenta, na kojima su udruženja i asocijacije insistirali proteklih godina, biće cenjena spremnost vlade da zaista sprovede dugo očekivane reforme u sektoru medija. Novoj vlasti se već na primeru prodaje lista Politika pružila prva prilika da obezbedi transparentnost vlasništva u medijima, što je obećala u Koalicionom sporazumu.

Medijska udruženja i asocijacije očekuju da se ispune obećanja iz Medijske strategije vezana za povlačenje države iz vlasništva nad medijima, promenu načina trošenja budžetskih sredstava namenjenih medijima, odnosno prelazak na projektno finansiranje, kao i mere koje treba da stvore ravnopravne uslove za sve koji posluju na medijskom tržištu Srbije.

Podsećamo da udruženja i asocijacije nisu prihvatili stav da u Srbiji treba formirati još šest regionalnih javnih servisa, kao ni stav da saveti nacionalnih manjina treba da budu vlasnici manjinskih medija.  Nastavićemo, kada je reč o ovim pitanjima, da se borimo za rešenja za koja verujemo da su primerenija prilikama u Srbiji, ali i standardima razvijenog demokratskog društva.

Pozdravljamo spremnost političara koji pregovaraju o formiranju nove vladajuće koalicije da ukinu Zakon o javnom informisanju, ali podsećamo da je Ustavni sud Srbije restriktivne odredbe tog zakona odavno stavio van snage. To je učinjeno nakon snažnog protesta demokratske javnosti, u čemu su značajnu ulogu igrale akcije udruženja i asocijacija, pa se to ne može tumačiti kao dostignuće buduće vlade, nego kao sprovođenje odluke nadležnog suda.

Pozdravljamo i spremnost da se istraže navodi iz izveštaja Saveta za borbu protiv korupcije koji je potpisala Verica Barać. Očekujemo da će to rezultirati utvrđivanjem činjenica, ali i da će biti praćeno merama koje treba da spreče koruptivno ponašanje, ograniče pravo ministarstava da novac poreskih obveznika troše za pružanje finansijske podrške  medijima koji su im naklonjeni i da dovedu do liberalizacije reklamnog tržišta.  
 

Tagovi

Povezani tekstovi