I vino će se naći na bilbordima

Ministar za trgovinu Bojan Dimitrijević rekao je juče u skupštinskom Odboru za evropske integracije da je vlada, posle javne debate, ipak prihvatila amandman na predloženi zakon o oglašavanju kojim se vino izjednačava s pivom i to će biti jedina dva alkoholna napitka koja će moći da se reklamiraju. Što se vina tiče, ono je povlašćeni status steklo zbog potrebe da se razvija turistička privreda, a isti tretman ima i u zakonima Francuske.

Dimitrijević je rekao da su se, tokom javne rasprave o novom zakonu, „lomila koplja“ oko toga da li dozvoliti ili ne javno oglašavanje proizvođača duvana i alkohola, jer će zabrana pogoditi pre svega one koji priređuju sportske i kulturne manifestacije, a koji „žive“ od sponzorstva upravo tih proizvođača. Presudilo je Ministarstvo zdravlja, koje već dugo vodi žestoku kampanju protiv ovih proizvoda kao štetnih po zdravlje ljudi.

Novi zakon o oglašavanju biće mnogo stroži od onih koji važe u većini zemalja EU, tvrdi ministar Dimitrijević. Reklame će, recimo, na TV moći da zauzimaju 20 odsto dnevno emitovanog programa, i to tako da ne „seckaju nerve“ gledalištu, da ne „upadaju“ u najgorem trenutku i ne kvare neki umetnički, odnosno sportski program.

Biće strogo kažnjivo emitovanje pornografskih poruka u vreme kada su, recimo, deca pred televizorima, zatim oglašavanje poruka tipa „izrašće vam kosa čim se namažete“. Ili oglasa s porukama da se neko omalovažava, izlaže poruzi, da se poziva na bojkot konkurencije, nudi „dva, a plaća jedan“, ili navodno vraćaju pare, ako kupac nije zadovoljan… Na listi zabrana su još neki proizvodi, poput lekova, a precizirani su i uslovi pod kojima se smeju oglašavati političke stranke, ili advokati, kao i šta ne smeju da sadrže oglasi u vezi maloletnika.

Članovi Odbora podržali su donošenje takvog zakona, koji će najzad srediti haos u oglašavanju Srbiji, u kome je se slike političara lepe i po saobraćajnim znacima, i gde pivo ispada zdravije od vode i mleka.

Tagovi

Povezani tekstovi