Medijska koalicija: Lokalne vlasti u Ljigu namerno ignorišu Medijsku strategiju

mkol

[box align=’box-left’ id=’1692′]

Predsednik Skupštine opštine Ljig Miroslav Maksimović zakazao je za petak 21. decembra sednicu Skupštine na kojoj će i formalno biti predloženo osnivanje Jаvnog Preduzećа zа informisаnje i mаrketing „TV Ljig“. Ovim činom, čelnici ove opštine namerno ignorišu nedavno upozorenje Medijske koalicije da bi takva odluka bila u sukobu kako sa Medijskom strategijom i zvaničnim najavama da će se država ubrzano povući iz vlasništva u medijima, tako i sa Predlogom zakona o javnim preduzećima, koji je u skupštinskoj proceduri, a koji ne predviđa mogućnost osnivanja novih javnih u oblasti informisanja.

Podsećamo da je Medijska koalicija reagovala na najave slične prirode koje su početkom decembra stigle iz Bečeja, kao i da je, uz podršku međunarodnih organizacija, doprinela da se iz Predloga zakona o javnim preduzećima izbaci mogućnost osnivanja javnih preduzeća za informisanje. Predstavnici Opštine Ljig očigledno koriste pravnu mogućnost da u intergenumu osnuju opštinsku televiziju, svesni da time krše predložena zakonska rešenja.

Još jednom podsećamo da Strategija predviđa da osnivač javnih glasila ne može biti ni neposredno, ni posredno, država, teritorijalna autonomija, lokalna samouprava, kao ni ustanova, preduzeće i drugo pravno lice koje je u celini ili delimično u državnoj svojini ili koje se u celini ili pretežnim delom finansira iz javnih prihoda. Na izradi Medijske strategije državni organi, medijska zajednica i međunarodne organizacije zajednički su radili dugo i naporno, uz prisustvo javnosti.

Istraživanje koje je Medijska koalicija sprovela polovinom ove godine o finansiranju lokalnih medija ukazuje da su mediji koji funkcionišu kao javna preduzeća, odnosno oni mediji kojima je lokalna samouprava osnivač, apsolutno privilegovani kada se radi o finansiranju iz lokalnih budžeta. Time se ugrožava opstanak drugih medija na lokalnom tržištu. Istraživanje pokazuje da lokalne samouprave uglavnom arbitrarno i netransparentno troše javni novac za podršku samo odabranim medijima i mimo javnih i merljivih kriterijuma i procedura, što najdirektnije prouzrokuje nelojalnu tržišnu utakmicu.

Medijsku koaliciju čine ANEM, NUNS, UNS, NDNV i Lokal pres.

Tagovi

Povezani tekstovi