Teško 60 miliona evra

Ističući u svetu dramatične razlike između marketinških prihoda komercijalnih i državnih televizija, Broćić ukazuje i na činjenicu da gledanost državnih televizija nije uvek u proporciji sa zaradom, koja, naravno, zavisi i od veštine njihovih marketinških službi.

Davanje popusta i rabata, većih od realne cene (zašta vlasnik TV Pinka optužuje rukovodstvo RTS-a) može, kaže direktor AGB-ija, oštetiti celo marketinško tržište.
– Ako je to tačno, može dugoročno štetiti marketingu. Ne radi se o tome da je neko ukrao pare, nego da je svojom politikom doprineo da sve televizije zarade manje novca – precizira Broćić.

Od ukupnog oglašavanja po zvaničnim cenama, tek jedna petina je realna. Direktor AGB-ija ukazuje da je i ovogodišnja realna procena televizijskog tržišta oko 60 miliona evra, dok po zvaničnim cenama ona iznosi preko 300 miliona evra. Jer, utvrđeno je da se osim popusta mnogi spotovi na televizijama emituju besplatno.
Broćić ukazuje da se više ne radi po modelu cene reklamne sekunde. Sada sve televizije, kaže, direktno prave dil sa oglašivačima po principu koliko košta hiljada gledalaca. Odnosno, koliko vredi rejting poen, koji ovde nema tačnu cenu.

Tagovi

Povezani tekstovi