Rok za privatizaciju medija do 31. oktobra

privatizacija-medija-1-1

[box align=’box-center’ id=’7967′]

Izmenama Zakona o javnom informisanju predviđeno je da iz budžeta Srbije dodatno bude izdvojeno oko 107 miliona dinara za finansiranje novinske agencije Tanjug i Radio Jugoslavije. Prema izmenama, zakon o Tanjugu prestaće da važi danom zaključenja ugovora o prodaji, a najkasnije do 31. oktobra, a Uredba o Radio Jugoslaviji 31. jula, umesto 1. jula. Kako se navodi u obrazloženju izmena Zakona, u budžetu je za finansiranje agencije Tanjug od 1. juna do 31. oktobra potrebno dodatno obezbediti oko 87,3 miliona dinara, a za Radio Jugoslaviju od 1. juna do 31. jula 19,7 miliona dinara. Prema izmenama, zabranjeno je iz javnih prihoda finansirati one medije za koje do 1. jula nije objavljen poziv za prodaju.

Ukoliko do 1. jula ne bude objavljen poziv za prodaju kapitala, prodaja će biti obustavljena, a mediji će biti privatizovani prenosom akcija zaposlenima. U opštinama i gradovima čiji mediji se privatizuju, a za koje je objavljen poziv za prodaju, potrebno je obezbediti dodatna sredstva za rad tih medija do 31. oktobra, piše u obrazloženju izmena zakona.

<!—->

Skupštinski odbor za kulturu i informisanje juče je podržao izmene Zakona o javnom informisanju, a ministar kulture i informisanja IvanTasovac objasnio je da se rok za privatizaciju medija produžava kako bi se poštovao zakon o privatizaciji, koji je predvideo da se dostave ažurirani spiskovi imovine medija i procena njene tržišne vrednosti. On je ocenio i da se ponašanje medija u procesu privatizacije može okarakterisati kao opstrukcija, jer tražena dokumentacija nije dostavljena na vreme.

– Kao odgovorna vlast ne smemo da dozvolimo da zaposleni budu žrtve neodgovornosti, zato je produžen rok i data nova šansa – naveo je Tasovac, dodajući da država ne odustaje od svog strateškog opredeljenja, a to je potpuni izlazak iz vlasničke strukture medija i njihova privatizacija.

Tagovi

Povezani tekstovi