[box align=’box-center’ id=’9441′]
Prvi nacionalni Festival integrisanih komunikacija – KAKTUS 2015. pod nazivom „Ideje koje opstaju“ otvoren je danas u Beogradu.
Cilj održavanja te manifestacije je, kako kažu organizatori, da se čuju iskustva poznatih stručnjaka iz Evrope i sveta iz različitih oblasti integrisanih komunikacije, kao i razgovara o novim svetskim trendovima u toj oblasti.
Festival je počeo interaktivnim predavanjem Abrahama Asefaja i Maksimiliana Kalheda, osnivača Pop Up agencije iz Londona, koji su govorili o svojim iskustvima u radu sa klijentima.
„Značajno je da kada predstavljate strategiju pred potencijalnim klijentom…Trebalo bi da ima osećaj da je vaš partner i da stekne utisak da je deo priče koju ste osmislili jer tako dobijate mogućnost da se vaša ideja pretvori u realnost“, rekli su predstavnici Pop Up agencije.
Dnevni konferencijski deo festivala obuhvata predavanja i radionice vodećih stručnjaka iz Evrope i sveta, među kojima su predstavnici Vibera, kompanije Google, IBM za Jugoistočnu Evropu, kao i jedne od najvećih digitalnih agencija u Izraelu – iSOCIA.
Na festivalu KAKTUS 2015 govoriće i Catalin Dobre (McCann Bućarest) Toygun Ylmazer (TBWAIstanbul), Mike Brandt, osnivač danske agencije Urge i inovativnog pristupa u oglašavanju – Advertisingawesomeneš, kao i Matija Vujović i Vladimir Grčić iz agencije Kitćen Prague.
Osnivač i urednica portala Marketing mreža, koji je organizator festivala Ivana Parčetić Mitić rekla je da je ideja bila da se u Srbiji organizuje festival kreativnosti koji će biti tradicionalan i negovati ideje koje opstaju i izlaze iz šablona marketinga i koje su drugačije.
„Cilj je bio da razmrdamo tržiste integrisanih komunikacija u Srbiji i doprinesemo i podstaknemo kreativnost“, rekla je ona.
Kako je navela, organizaciju festivala podržale su brojne agencije i partneri izrazivši očekivanje da će učesnicima festivala program biti inspirativan i da će ih motivisati da kreiraju ideje koje opstaju.
Našoj industriji bio je potreban jedan ovakav festival koji će stvoriti tradiciju, koji će negovati drugačije, svežije i hrabre ideje, a u isto vreme i prodrmati i razbuditi naše tržište, rekla je Parčetić Mitić.
PR kompanije „Stroberi enerdži“ Tijana Manitašević istakla je da je kretaivnost i inovativnost u ovoj obasti veoma važna, ali i da se neprestano razmišlja o tome da krajnji korisnici koji koriste neki proizvod ili uslugu, bez obzira koliko kod da je u oblikovanju toga zastupljena kreativnost, moraju osetiti benefit svega toga.
Festival je obeležilo i predstavljanje studije slučaja Atanasa Rajkova , glavnog menadžera u kompaniji Viber za Centralnu i Istočnu Evropu koji je ispričao kako je njegova kompanija pomerila granice komunikacije i koje trendove možemo očekivati naredne godine u toj oblasti.
On je za Tanjug, koji je medijski partner festvala Kaktus 2015, rekao da je Viber praktično najbolji digitalni način brze i jednostavne razmene poruka između ljudi.
Kako je kazao, organizacija ovakvog festivala veoma je važna kako bi se razgovaralo o novim formama interakcije i digitalne komunikacije budući da je ta oblast povezana sa javnim poslovima.
On je rekao i da postoje mnoga pravila koja je potrebno unaprediti dodajući da bi klasičnu komunikaciju trebalo objediniti sa digitalnom i da bi propise i pravila trebalo urediti tako da ona ne naruši navike korisnika u komunikaciji.
Rajkov je marketinški stručnjak sa više od 10 godina iskustva u oblasti strategije proizvoda, digitalnog i mobilnog marketinga.
Sada je na čelu kompanije Viber za Centralnu i Istočnu Evropu, a zadužen je za proširenje lokalnih partnerstava i baza klijenata, kao i povećanje angažovanosti korisnika, sa posebnom pažnjom na tržišta Bugarske, Grčke, Srbije i Mađarske.
Festival KAKTUS 2015 podržalo je 25 medijskih kuća iz celog regiona, kao i 13 sponzora, među kojima su kompanije Carlsberg Srbije, Toyota, IDEA, Zlatiborac, Bambi, Coca-Cola, Johhnie Walker, Doncafe, IBM, Societe Generale banka, Ušće Shopping Centar, Vinarija Panajotović i izdavačka kuća Clio. Partneri festivala su agencije – Direct Media, Pioniri Communications, Headline, Ovation BBDO, Ninamedia, Masel Group, DPC Group i Alma Quattro.
Na festivalu učestvuju marketing i komunikacijski stručnjaci iz šest država regiona.
Festival koji se održava u Madlenijanumu je namenjen svim učesnicima na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji i regionu, a podrazumeva dnevni konferencijski deo sa predavanjima i radionicama stručnjaka iz Evrope i sveta, kao i večernji program dodele nagrada najboljima u struci.
Nagrade se dodeljuju u 13 kategorija, a dobijaju ih organizacije, kompanije, institucije i agencije za najkvalitetnije i najprofesionalnije integrisane kampanje u protekloj godini.
O tome ko će dobiti ovogodišnje KAKTUS nagrade odlučuje stručni žiri koji čine 25 uglednih profesionalaca iz kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona.




