Utakmice bez reklama

Budući da je stupio na snagu Zakon o oglašavanju, biće zanimljivo videti da li će se televizijske stanice pridržavati propisa i gledaocima napokon omogućiti da, na primer, uživaju u fudbalu a ne da izbezumljeno gledaju pivsku flašu koja non-stop proleće ekranom.

Zakonom o oglašavanju je određeno da je u okviru jednog punog sata emitovanog programa na komercijalnim televizijskim stanicama dozvoljeno prikazati najviše 12 minuta reklama, dok se u jednom punom satu programa javnog radiodifuznog servisa (RTS) može prikazati najviše šest minuta oglasnih poruka. Samim tim, smanjiće se broj reklama koje će biti emitovane, ali, s druge strane, to će verovatno dovesti do poskupljenja oglasnog prostora na našim TV stanicama.


– Zakoni se selektivno primenjuju pa zato i imamo haos u etru, kao i na marketinškom tržištu. Republička radiodifuzna agencija, u skladu sa Zakonom o radiodifuziji, kontroliše da li se mediji pridržavaju propisa, i emiteri će, ukoliko prekrše pravila, morati da plaćaju visoke kazne (od 100.000 do 1.000.000 dinara). U slučaju da emiter svakodnevno krši zakon, osim novčanih kazni, predviđeno je izricanje prvo interne, a zatim i javne opomene, a u najdrastičnijim okolnostima i privremena zabrana obavljanja delatnosti – kaže Aleksandar Vasić, zamenik predsednika Saveta Radiodifuzne agencije.


Ako sportski, kulturni ili sličan događaj koji se prenosi ima pauze (poluvreme, tajm-aut i slično) oglasne poruke se mogu prikazivati samo u pauzama. Prenosi međunarodnih sportskih događaja od nacionalnog značaja (Olimpijske igre, svetska i evropska prvenstva i slično) posredstvom javnog radiodifuznog servisa mogu se prekidati emitovanjem oglasnih poruka najduže devet minuta po satu.


Filmovi se mogu prekidati reklamama jednom na svakih 45 minuta. U emisijama vesti i dokumentarnim emisijama emitovanje oglasnih poruka dozvoljeno je ako ti programi traju duže od 30 minuta. Zakonom o oglašavanju zabranjeno je i reklamiranje duvanskih proizvoda i alkoholnih pića, sa izuzetkom piva i vina.


Po oceni stručnjaka, Zakon o oglašavanju moraće da bude dopunjen zbog izvesnih propusta, posebno u vezi sa emitovanjem reklama na elektronskim medijima.

Aleksandar Novaković

Tagovi

Povezani tekstovi