GOL, GOL… NIJE GOL REKLAMA

GRAND utakmicu Srbije i Crne Gore i Španije prenosio je „Pink“. Spektakl je bio dobro izreklamiran, pa je stadion bio pun. Ali, reklame su se nastavile. Gubio se huk s tribina svaki put kada bi novi tržni centar u Nišu preplavio ekran.
Nakon mnogobrojnih poziva gledalaca, nezadovoljnih što je u direktnom prenosu fudbalske utakmice TV Pink prekidala igru – reklamama, zatražili smo od urednika Sportske redakcije „ružičastih“ Zorana Đukića objašnjenje:
– Druge televizije kada prenose događaje ovakvog ranga, seku program. Mi smo poštovali zakon i nismo prekidali utakmicu, iako smo komercijalna TV. Znatna sredstva angažovana su za kupovinu prava i pozivanje ljudi da dođu na stadion. Mislim da smo oglase dali na 15 celih strana raznih novina. Reklamama smo morali da kompenzujemo bar deo troškova. U komercijalnom smislu prenos ovakvog događaja i nije baš profitabilan, ali nama je bio cilj da posle mnogo godina, prvenstveno, „dovučemo“ ljude na stadion.
Italija
Nacionalna italijanska televizija (RAI) ima ekskluzivan ugovor sa italijanskom fudbalskom federacijom. Tim ugovorom RAI, odnosno „RAI Sport“, obavezuje se da obezbedi prenose najbolje nacionalne selekcije i mlade reprezentacije, naravno, uz pozamašnu novčanu naknadu. Sa svoje strane „RAI Sport“ je ovlastio marketinšku agenciju „Sipra“ da rukovodi propagandnim prostorom; pre početka direktnog prenosa, između dva poluvremena, posle utakmice i tokom igre. U izjavi za „Novosti“, rukovodilac sektora Paolo Luteri je precizirao nekoliko detalja.
– Mi raspolažemo sa određenom minutažom reklamnog prostora pre, tokom i posle prenosa. Prednost u oglašavanju imaju sponzori fudbalske reprezentacije. Što se tiče sečenja prenosa tokom utakmice, postoji nekoliko pravila. Prvo, reklamu možemo da pustimo samo kada je igra prekinuta, odnosno, kada je sudija zaustavio igru. To znači da reklama ne može da se emituje kada je aut ili korner, već samo kada sudija svira prekršaj ili prekine utakmicu iz nekog drugog razloga. Drugo, najviše četiri puta može da se ubaci reklamni spot tokom poluvremena. Treće, spot ne može da traje duže od 10 sekundi. Četvrto, možemo da emitujemo više reklama ako dođe do prekida utakmice ili zastoja koji će posle biti nadoknađen, ali to su izuzeci – rekao je Luteri.
Rusija
Građani Rusije ne mogu da se žale da im reklama smeta da uživaju u praćenju TV programa. Kad je reč o sportu reklama se emituje samo u prekidima. No, i u Rusiji je moralo da se dogodi nekoliko komičnih situacija da bi urednici TV shvatili da ne smeju reklamama da maltretiraju gledaoce. Naime, na jednoj od utakmica reprezentacije zbog reklamne poruke ljubitelji fudbala nisu videli kako je postignut gol. Posle toga režiseri su dobili „direktivu“ da reklama može da se emituje u prekidu igre, dok je lopta u autu ili ako je neko povređen.
Francuska
Reklamiranje na šest nacionalnih programa francuske televizije tačno je određeno strogim pravilima. Kada su u pitanju fudbalske utakmice, ekonomsko propagandni program može da se emituje pre prvog sudijinog zvižduka, tokom poluvremena ili posle utakmice. Prekidanje toka meča – nema.
Španija
Na Iberijskom poluostrvu situacija sa pravima prenosa utakmica državne reprezentacije slična je kao u Srbiji. Državna televizija (TVE) izgubila je pravo da prenosi mečeve koje Španija igra u gostima, pa je preksinoćnu utakmicu, baš kao i prethodnu iz Litvanije, prenosila privatna „Antena 3 TV“, koja je pre tri godine „preotela“ državnoj televiziji i Mundijal u Japanu i Koreji. Međutim, ko god da prenosi utakmice, pravila se znaju i nema nikakvog terora gledalaca sa non-stop reklamama. Ovde je apsolutno nezamislivo da slika tokom prenosa „ode“ sa ekrana i da se pojavi nešto drugo, pa makar i za vreme nekog prekida.
GrČka
Direktni prenosi sportskih događaja, a posebno utakmica ne prekidaju se često reklamama. Duži blokovi reklama se emituju tokom čitave pauze između poluvremena i u pauzama pre i između produžetaka. Same utakmice se zbog propagandnih poruka prekidaju samo na nekoliko sekundi, i ne često, kako se gledaoci ne bi ometali u praćenju mečeva.

Tagovi

Povezani tekstovi