Baš ih briga

Beograd-Sve televizije u Srbiji krše Zakon o oglašavanju jer ne poštuju ograničenje vremena predviđenog za reklame, saznaje Kurir u Republičkoj radiodifuznoj agenciji. Iako je zakonom određeno da komercijalne televizije u toku jednog sata svog programa mogu da imaju najviše 12 minuta reklama, a javni servis samo šest minuta, ova odredba se ne poštuje ni posle skoro dva meseca od njegovog stupanja na snagu.


Aleksandar Vasić, potpredsednik Saveta RRA u izjavi za Kurir nije mogao da precizira koje televizije prave ove prekršaje, ali je najavio da će njihova imena objaviti za deset dana.


– Dok Agencija ne bude napravila analizu programa, ništa konkretno ne mogu da kažem o tome ko i koliko krši zakon. Međutim, na osnovu utiska mogu da kažem da sve televizije krše Zakon o oglašavanju. Da budem iskren, Zakon je dosta nejasan, tako da ostavlja mogućnost za razna tumačenja. 


Vasić kao primer navodi i nelogičnu stavku u Zakonu, kojom je određeno da se svaka najava programa ili emisije koja će biti emitovana računa kao reklama.


– Ako neka televizija najavljuje emisiju ili film koji će emitovati u večernjim satima, ta najava se računa kao reklama. Većina televizija, međutim, najave ne računa u reklame, pa zato često dolazi do prekoračenja predviđenog vremena – navodi Vasić.


Zbog toga ćemo za desetak dana, kad završimo analizu programa, izraditi opšte obavezujuće uputstvo kojim ćemo razjasniti sve nedoumice. Posle izrade tog upustva svaki prekršaj ćemo sankcionisati – kaže Vasić, dodajući da su dosad emiterima koji su kršili zakon „gledali kroz prste“ zbog njegove nedovoljne preciznost.


Inače, u RRA 24 časa dnevno prate sve programe većih televizija. Agencija vrši kontrolu programa tako što snima televizijske programe, koje posle pregledaju kontrolori.


– Oni pregledaju program neke televizije tako što gledaju kasetu i vrše merenja. Imaju štoperice i tačno mogu da utvrde da li su se emiteri držali propisanih normi da na sat programa mogu da imaju 12 ili šest minuta reklama. Kasete se čuvaju u našoj arhivi kao dokaz, a i sami emiteri imaju obavezu da 30 dana čuvaju snimljene programe – kaže Vasić.


M.L.


 


 


 


 

Tagovi

Povezani tekstovi