Avkom je pozvala državu u pomenutom dopisu, da spreči dominantan položaj SBB, tvrdeći da ponuda SBB građanima koja sadrži besplatan priključak na njenu mrežu, te 12 meseci besplatne pretplate i tri meseca besplatnog interneta, vodi nestanku drugih firmi operatera, nakon čega će SBB sama moći da formira cene svojih usluga kako želi. Takođe se navodi da SBB ostvaruje monopol uz pomoć stranih kompanija koji su SBB dali ekskluzivno pravo za redistribuciju njihovih programa sa srpskim titlom, kao što su BBC i Nešnl Džiografik. „Besplatna ponuda SBB, koja je data i korisnicima Avkom kablovske mreže sačinjena je sa ciljem da obmane građane, jer će nakon protoka od godinu dana besplatnih usluga cena biti monopolski formirana, čime će se nadoknaditi uložena sredstva i ostvariti enormna zarada SBB“, tvrdi Avkom.
Međutim, Predrag Milićević iz SBB, odlučno demantuje ove primedbe, navodeći da je ponuda njegove firme odgovor na ponudu Avkoma koja sadrži besplatan priključak, i po tri meseca kablovske televizije i interneta. Prema njegovim rečima, na delu je konkurentska borba za tržište, a ne monopolizacija. Kao argumente on navodi da u Beogradu osim SBB, ima još sedam kablovskih operatera, a na tvrdnju Avkoma da bi posle godinu dana SBB ostao sam na tržištu, odgovara pitanjem da li to znači i da bi Avkom njime zagospodario nakon svoje ponude od tri besplatna meseca.
Kada je reč o redistribuciji stranih programa, Milićević ističe da svako ko je spreman da plati, može dobiti ekskluzivno pravo na emitovanje nekog programa i kao primere navodi prikazivanje utakmica NBA lige na TV B92 i trka Formule 1 na Pinku. On ističe da se programi, pomenuti u dopisu Avkoma, uglavnom bave dokumentarnim, obrazovnim i zabavnim sadržajima i da je insistiranje SBB da imaju srpski titl za pohvalu.
J. L.