Media4Women: Osporavajte stereotipe, promenite sliku, pridružite nam se u kampanji # M4W2020

Pridružite se pokretu!         

Od 1. marta do 15. marta 2020. pokažite svoju podršku i preduzmite korake kako biste stvorili što veći uticaj.

Šta možete da uradite:

Budite u toku i čitajte, lajkujte i delite sve što objavimo tokom kampanje;

Pišite na svojim društvenim mrežama i pokažite da vam je rodna ravnopravnost važna. Ne zaboravite da dodate hashtag # M4W2020;

Podelite svoja iskustva sa rodnom (ne) ravnopravnošću u medijima;

Pratite medije – ako vidite problematične rodne stereotype, da su žene marginalizovane ili pogrešno predstavljene, skrenite pažnju na to.

Osporavajte stereotipe, promenite sliku!

Zašto Media4Women?

Rodna nejednakost širom sveta održava se nedovoljnom zastupljenošću i pogrešnom interpretacijom  žena u medijima. Žene su na televiziji, radiju, putem interneta i u novinama daleko manje vidljive nego muškarci, s manje ispričanih priča. Čim novinari traže stručno mišljenje, žene se ne uzimaju u obzir.

Većina medija i dalje prikazuje žene u ograničavajućim stereotipnim ulogama, poput domaćica, manekenki ili žrtava. Postoji tendencija da se ženama pripisuju površni atributi kao što su njihov izgled, starost, odeća i status veze. S druge strane, muškarci imaju veću verovatnoću da budu prikazani u skladu sa svojim zanimanjem, veštinama i mišljenjima. To održava nejednaku dinamiku moći i percepciju roda.

Mediji imaju moć i odgovornost da izazovu problematične rodne stereotipe. Žene i devojke širom sveta zaslužuju da vide i čuju uzore s kojima se mogu poistovetiti i vesti koje uključuju žensku perspektivu. Moramo dati primer sadašnjim i budućim generacijama!

Zajedno sa svojim partnerima, Free Press Unlimited i NUNS će se založiti za inkluzivniji i ravnopravniji prikaz žena u medijima pokretanjem kampanje Media4Women. Ove godine obeležava se četvrta godina međunarodne kampanje koja  sada sprovodi  više od 45 partnerskih organizacija u 20 zemalja. Tokom dve nedelje aktivisti širom sveta organizovaće javne diskusije, šetnje, praćenje medija, kampanje na društvenim medijima, takmičenja, posebne medijske programe i druge inicijative za obeležavanje kampanje.

Šta kaže istraživanje?

Od 1995. godine, kada je prikazivanje žena u vestima počelo da se prati, statistika se jedva menjala na bolje. Poslednje brojke i dalje prikazuju neprihvatljivu sliku:

  • U objavljenim vestima u novinama, na televiziji i radiju samo 24% vesti je posvećeno ženama;
  • u samo 4 %  svih novinskih, radio i TV izveštaja širom sveta osporavaju se rodni stereotipi;
  • 81% anketiranih stručnjaka u medijima su muškarci;
  • žene su dvostruko češće prikazane kao žrtve nego muškarci.        

Tagovi

Povezani tekstovi