Nepoznati novi vlasnici Novosti

Prema saopštenju Beogradske berze, reč je sedam novih vlasnika, ali njihova imena nisu saopštena. Generalni direktor kompanije Novosti Manojlo Vukotić otkrio je da se radi o srpskim biznismenima, a da će njihova imena biti poznata u petak, kada u Centralni registar budu upisane akcije.

„Mogu da nagovestim da su to srpski biznismeni, bez obzira na to kako se njihove firme zvale i gde bile registrovane. To sam i hteo. Novosti će sačuvati svoju uređivačku politiku, svoj prestiž, svoj ugled i svoj tiraž“, naveo je Vukotić.

Prema saznanjima Bete, među biznismenima koji su na Beogradskoj berzi  kupili akcije Novosti su vlasnik kompanije Delta Miroslav Mišković i bivši ministar privatizacije, u vreme režima Slobodana Miloševića, Milan Beko.

Akcije Večernjih novosti prodate su na berzi po ceni od 289.488 dinara ili 3.443 evra po akciji. Država, i pored visoke cene, nije prodala svoj paket od 37 odsto.

„Motiv je zarada“

Zamenik urednika časopisa Ekonomist Miša Brkić kaže da bilo zanimljivo postaviti pitanje zašto je Vlade Divac bio lošiji kupac od onih koje pominje Beta. „Prodaja je bila očekivana, direktor Novosti Manojlo Vukotić je već duže najavljivao da će neki srpski biznismeni s kojima se on dogovorio kupiti akcije na berzi. Mislim da mnogi od pominjanih sedam kupaca neće biti vlasnici, a prema informacijama koje ja imam, radi se o igračima na berzi koji su kupovali akcije Novosti da bi ih u nekom trenutku prodali nekome ko će imati interes da koncentriše kod sebe veći broja akcija. Radi se o ljudima koji žele da zarade i to nije ništa loše“, kaže Brkić.

„Moguće je da u narednih meseci ili godina vrednost akcija Novosti skoči jer je reč o firmi koja ima dobru tržišnu poziciju, a kada bi država razmišljala na način ozbiljnih preduzetnika, sačekala bi s prodajom akcija. Mislim da se radi o drugačijoj poslovnoj logici, mislim da država nema tu vrstu poslovne pameti da čeka da po većoj ceni proda akcije. Bilo je dosta nagađanja o tome da li su kupci akcija Novosti kupovali akcije zbog biznisa ili zbog politčkog interesa i mogućnosti upravljanja tako ozbiljnim medijem. Ja ne mislim da se ovde radi o političkom uticaju i kreiranju javnog mnjenja, tu pre svih mislim na vlasnika Delte, koji je ozbiljne budžete proteklih godina namenio reklami, pa Delta tako preovlađujuće utiče na uređivačku politiku mnogih medija, a Novosti mu, sa tog stanovišta, ne trebaju“, kaže Brkić.

Tagovi

Povezani tekstovi