Milionske štete oglašivača

„Agresivno ponašanje“ prikazano je u spotu sokova „Nektar“ – „Nije svejedno“, gde devojka histeriše na dečka… U reklami „Ateksa“ s Titom – „kvalitetno obučen“ došlo je do povrede autorskih prava, dok reklame pića „gorki list“ utiču na ukus potrošača. Ali, objavljivane su slike u medijima gde se populariše pušenje. Žosef Lončar, urednik magazina Tabu, ukazao je da štampani mediji tekstove reklamnog tipa ne navode kao plaćeni oglas, već predstavljaju kao intervju ispod koga piše potpis autora.


– Zakonodavci se ne javljaju kao i tržišna inspekcija. Voleo bih da postoji neko telo sastavljeno od stručnjaka koje će reći šta je zloupotreba, šta može da ide kao reklama, a šta ne – rekao je on i dodao da TV i radio stanice kontroliše Republička radiodifuzna agencija za razliku od štampanih medija, koji čak ne govore istinu kad prikazuju tiraž. Ministar trgovine, turizma i usluga Bojan Dimitrijević otkrio je da se vodi velika akcija vezana za TV kvizove.


– To je jedna velika zloupotreba, ali je teško boriti se jer veoma moćni ljudi stoje iza tih kvizova. Dešava se da ljudima stignu telefonski računi i po nekoliko hiljada dinara, ali da im pre toga nije objašnjeno da se cena obračunava čim dobiju vezu. Ili ih, pak, s tih telefona prebacuju na druge, tako da veliki broj njih i ne dobije učešće u kvizu. Imamo spisak od nekoliko kvizova kao što su „Nikola Tesla“, „Nikad lakše“, „Tajna reč“, „Leteći start“, „Sve za ljubav“… – ispričao je ministar.


On je naveo primere kršenja zakona, ali nije hteo da govori o imenima preduzeća. Međutim, lako se moglo uvideti o kome je reč.
– Nekim firmama smo doneli dva rešenja zbog nekoliko kršenja propisa. To su preduzeća koja su ovde imala godišnji obim od 70 miliona evra, a pri tom nisu plaćali PDV i carinu („Nekerman“ i „Kvele“). Zatim, jedna velika, renomirana trgovinska kuća izbegavala je plaćanje PDV.


– Iako se registrovala za prodaju na veliko, ipak je prodavala na malo. Pa ima i onih koji reklamiraju proizvode s višim i nižim cenama, s tim da po nižim cenama može da se kupi do isteka zaliha, čime stvaraju potrošačku groznicu – rekao je Dimitrijević i dodao da su novčane kazne koje izrekne sudija od milion dinara pa do zabrane rada oglašivača. Ministar je istakao da je protiv reklamne agencije koja je uradila „Crvenkapu“ pokrenut postupak.


M. Lađević

Tagovi

Povezani tekstovi