Za nedelju dana 1.224 prekršaja

U javnom oglasu RRA navodi se da nije reč samo o povremeno odstupanju od pravila, već o učestalom, drastičnom kršenju programske discipline koje se ne može pravdati nikakvim izgovorom jer je Zakon o oglašavanju stupio na snagu u septembru 2005. godine. Od 21. do 27. avgusta analizirani su programi Prvog i Drugog programa Radio-televizije Srbije (RTS), TV Pink, B92, Košave i Hepi televizije, dok TV Avala nije bila obuhvaćena nadzorom jer u tom periodu nije emitovala program.


Najčešće je kršeno pravilo o obaveznom dvadesetminutnom razmaku između reklamnih blokova. Tu odredbu RTS 1 prekršio je 150 puta, RTS2 94, Pink 92, B92 64, Košava 56, a najmanje Hepi – šest puta.


Propisana dužina trajanja reklamnog bloka za javni servis, koji ubira i pretplatu, iznosi šest minuta u roku od sat vremena, a komercijalnim televizijama su dozvoljeni dvanaestominutni reklamni blokovi. Tu odredbu zakona RTS 1 prekršio je 48 puta, Pink 40, B92 14, RTS 2 12, a Košava 10 puta.


Zakonom o oglašavanju je predviđeno da sponzorisani televizijski programi ne mogu neposredno da oglašavaju prodaju, kupovinu ili iznajmljivanje proizvoda i usluga sponzora ili trećeg lica, naročito ne upućivanjem na te proizvode i usluge.


Najviše prekršaja te odredbe napravila je B92 – 94, zatim RTS1 – 70 i RTS 2 – 14 prekršaja. Ta analiza ne predstavlja kaznenu meru javnog upozorenja već najavu aktivnosti na striktnom sprovođenju zakona i preduzimanju te i ostalih mera ako emiteri nastave da krše zakon, navodi se u oglasu objavljenom u beogradskoj štampi.


RRA podseća emitere da Zakon o oglašavanju za svaki navedeni prekršaj predviđa visoke kaznene mere – do milion dinara za pravno lice, kao i 50.000 dinara za fizičko lice odgovorno u pravnom licu.

Tagovi

Povezani tekstovi