Farmaceutski marketing

Pravilnik Ministarstva zdravlja o reklamiranju lekova i medicinskih sredstava jasno govori da reklame kompanija koje poručuju da je to lekarska usluga ili lek koji će izlečiti, lek bolji od ostalih, više neće smeti da se pojavljuju na televiziji, bilbordima i u novinama – rečeno je na okruglom stolu posvećenom izveštavanju o zdravstvu i farmaciji u medijima, održanom juče.

Konferenciji su prisustvovali predstavnici Ministarstva zdravlja, farmaceutskih kompanija, lekarskih društava i brojni novinari.

Vasilije Antić, pomoćnik ministra zdravlja, kaže da pravilnik ne treba da zabrani reklamiranje: „Naprotiv, građani moraju biti upoznati o svim lekovima i medicinskim sredstvima, ali želimo da uvedemo objektivno informisanje“.

Novinari koji izveštavaju o zdravstvenim temama takođe moraju da naprave razliku između revolucionarnog otkrića leka ili metode lečenja i reklame neke kompanije.

Srba Jovanović iz Društva za odnose sa javnošću, kaže da mediji treba da se neposredno uvere u jedinstvenost nove metode, a to mogu da urade ako provere uputstvo za korišćenje leka, što znači da je taj lek dobio atest Agencije za lekove. „Novinari koji prate zdravstvo mogu to da provere s lekarem specijalistom, kada posumljaju da je reč o reklami“, kaže on.

Neophodno je usavršavanje medija i da mediji, zdravstveni radnici, farmaceutske kuće i državni organi više i bolje sarađuju, zaključeno je na skupu.

Tagovi

Povezani tekstovi