Uprediti obećanja sa problemima građana

Prema Žarkovićevim rečima, ovaj gubitak kredibiliteta svedoči da je pritisak političara – pre svega na lokalne medije – jak, kao i da je izuzetno prisutan uticaj krupnog kapitala koji nastoji da definiše svoje političke interese.
– Još je rano, ali prognoze analitičara govore da ćemo imati prljavu kampanju i novine i elektronski mediji bi trebalo da obrate pažnju da ne budu uvučeni u nju – upozorio je glavni urednik Vremena.
On se posebno osvrnuo na deo u priručniku o valjanosti izveštavanja i potrebi da se unutar redakcije urednici i novinari dogovore o pravilima za praćenje kampanje. Ocenio je da u Srbiji vrlo mali broj redakcija ima kodekse o ponašanju tokom izbora i da se broje na „prstima jedne ruke“.
– Ne mora da bude prljava kampanja samo ono što se govori i piše, nekada je to odsustvo pisanja o određenim temama. Čini mi se da će osnovna tema ove kampanje biti borba protiv korupcije i kriminala i DSS pametno igra na tu kartu… Ratko Mladić, na primer, nije tema kampanje, a izgleda mi da ga niko neće ni hapsiti do 21. januara sve i da se prošeta Knez Mihailovom ulicom – kaže Žarković i zaključuje da je uloga medija upravo da postavljaju ta pitanja koja se izbegavaju kako bi izbori bili „pametno kontrolisani“.
Na isti problem ukazao je i konsultant za ekonomska pitanja u Ajreks pro medija Goran Cetinić, rekavši da bi u izbornom periodu mediji trebalo da upoređuju velika nacionalna pitanja koje partije ističu u svojoj propagandi sa stvarnim problemima građana.
Nevladina organizacija Ajreks je i izdavač priručnika za bolje izveštavanje u „novim demokratijama“, čiji je autor Amerikanka Lisa Šneligner, konsultant novinara u Kini, Indoneziji, Gruziji i na Pacifičkim ostrvima i u SAD. Kako je rečeno na jučerašnjoj promociji u Medija centru, priručnik će biti dostavljen na adrese 818 medija u Srbiji.

Tagovi

Povezani tekstovi