Radio atraktivan, televizija skupa

Lokalni nedeljnik „Nedeljne novine“ početkom ove godine prvi je dobio novog gazdu. Najstaržja palanačka medijska akuća posluje bez dotacija opštinskog budžeta, a privatizaciju očekuje lokalna TV BAP i istoimena radio stanica, kojima je Skupština opštine uvek vlasnik, odnosno osnivač.
Pomalo neočekivano, čak i među novinarima, ispada da najveće interesovanje mogućžh budućih gazda i emitera vlada za radijsku frekvenciju. Pored Radio BAP za jedno jedino predviđeno mesto u etru na lokalnom nivou konkurisalo je nekoliko radio stanica, među kojma je i „Bući bući“ radio.Tu će biti žestoka konkurencija. Navodno, ferkvencija, pa i sam proces proizvodnje programa nije skup kao što je to slučaj sa televizijama. Od dve lokalne TV BAP je konkurisala za lokalnu frekvenciju kod RRA, a navodno zbog nerešenih vlasničkih odnosa sa RTS i nepotpune dokumentacije, neće dobiti lokalnu frekvenciju u prvom krugu dodele. Privatna TV Lasta navodno zbog visokih troškova, nije ni konkurisala pa postoji mogućnost d se ova televizija uključiu jedan od kablovskhi sistema. Bolji poznavaoci medijskih tržišta kažu da je lokalna TV frekvencija u gradovima i opštinama kalibra Palanke teško isplativa i da će malo koja TV kuća, koja je za sad finansirana iz opštisnog budžeta bez dotacija opštine moći da preživi. Ne samo lokalne TV već i drugi medji koji su upućeni isključivo na tržište, razmišljaju da dojučerašnjem osnivaču ponude svojevrsne ugovore o poslovno tehničkoj earadnji (najverovatnije je reč o redovnom izveštavanju o radu lokalne skupštine i Opštinske uprave). To bi kažu upućeni, na neki način, na početku privatluka lokalnih medija bila početnička transfuzija dok se informativne kuće ne naviknu na tržište uslove poslovanja.
Za sada je očito da lokalne TV ne izazivaju veliko interesovanje potencijalnih novih gazda, jer ako neka televizija ne obezbedi frekvenciju najveroovatnije je da je niko neće ni kupiti. Radio je najinteresantniji, a lokalne novine kao jedine na palanačkom tržištu još uvek izgleda mogu da a se finansiraju ali u slučaju pojave konkurencije tržište će odlučiti kome je suđeno da uzme veći deo kolača na kiosku i među korisnicima oglasnog prostora.
Oglasile su se i filijale političkih stranaka i političari, a pojedini smatraju da ukoliko se nešto ne preduzme kako bi lokalni mediji spremni ušli u privatizaciju, nije isključeno da na medijskom prostoru ove opštine zavlada „mrak“?!


M. Sudžum

Tagovi

Povezani tekstovi