Mediji ne smeju da budu oglasna platforma

U saopštenju se navodi da su elektronski mediji tokom prethodnih izbornih perioda relativno nepristrasno izveštavali, ali da su često u okviru informativnih predizbornih programskih blokova, bez ikakvih novinarskih i uređivačkih intervencija, emitovali materijal kojim su ih stranke snabdevale. „Od Republičke radiodifuzne agencije očekujemo da, kroz Opšte obavezujuće uputstvo za ponašanje emitera u predizbornoj kampanji, reguliše ponašanje medija na odgovarajući način, bez odredaba o striktnoj ravnopravnoj zastupljenosti koje ograničavaju uređivačku slobodu elektronskih medija, koji bi trebalo da poštuju obavezu da svim akterima u predizbornom procesu omoguće podjednake uslove oglašavanja i podjednake uslove prilikom zakupljivanja plaćenih programskih termina“.
Medijska udruženja od RRA očekuju da pažljivo prati rad svih elektronskih medija i da posle izbora objavi izveštaj o ponašanju medija tokom kampanje u interesu javnosti. „Mediji ne bi trebalo da dozvole da u predizbornom periodu služe isključivo kao oglasna platforma za širenje stranačkih poruka, kroz predizborne blokove, plaćene oglase i zakupljene termine. Novinari i urednici trebalo bi da doprinesu stvaranju povoljnijih uslova za profesionalno izveštavanje o izborima, kako bi se na pravi način odgovorilo na informativne potrebe biračkog tela“, zaključuje se u saopštenju.


J. D.

Tagovi

Povezani tekstovi