Nema kraja odlaganju privatizacije medija

Rade Veljanovski je naglasio da bi odustajanje od privatizacije opštinskih medija, u bilo kojem delu Srbije, „podrilo“ demokratsku i profesionalnu transformaciju medijskog sistema u celini. Veljanovski je takođe istakao da su se u poslednjem tromesečju ove godine radio stanice sa dozvolom za nacionalno pokrivanje ponašale uglavnom kao i u prethodnom periodu i da sva četiri programa javnog radio servisa „teže najvišem nivou kvaliteta“.


– Komercijalne radio stanice, znači Radio B92, Radio Indeks, Radio S i Roadstar ostvarivale su svoje uređivačke koncepcije u skladu s potrebama publike i u okviru Zakona – ocenio je Veljanovski i istakao da na Radiju Fokus nije bilo govora mržnje, zbog toga što nema stalnih kontakt programa koji su ranije bili dominantni.
Profesor FPN Miroljub Radojković rekao je da su proces transformacije, odnosno privatizacije, medija osporavali regionalni RTV centri ujedinjeni u takozvanu „Kragujevačku inicijativu“, koji traže da ostanu u javnoj svojini kao regionalni javni servisi. Privatizaciju su osporavale i gradske vlasti u Beogradu koje bi htele poseban status za RTV Studio B, kao i nacionalni saveti manjinskih nacionalnih zajednica koji se plaše da će prodajom medija koji su emitovali na njihovim jezicima takva praksa biti ugrožena.
Kada je reč o predizbornoj kampanji Radojković je istakao da će biti zanimljivo videti da li će Republička radiodifuzna agencija uspeti da spreči negativnu kampanju, omalovažavanje i druge vidove „prljave kampanje“, kao i eliminaciju prednosti koju pojedini kandidati imaju zbog obavljanja važnih javnih funkcija.
Prema njegovim rečima RRA je „konačno uradila ono što treba“, jer je donela Opšteobavezujuće uputstvo emiterima povodom predsedničkih izbora, koje je napravilo razliku između javnog servisa i privatnih RTV stanica. On je takođe rekao da se nastavlja sistematsko kršenje odredaba Zakona o oglašavanju i prema vrsti proizvoda i usluga koje se propagiraju, kao i po dužini i učestalosti emitovanja EPP poruka.
– RRA je saopštila da je već nekim emiterima izrekla sankcije, ali je poželjno da Agencija javno saopšti koliko je broj ovih kazni izrečen – naveo je Radojković.
Pravni stručnjak za medije Jelena Surčulija rekla je da je novina Opšteobavezujućeg uputstva za ponašanje emitera u predizbornoj kampanji zabrana političkog oglašavanja emitera specijalizovanih programa. Ona je podsetila da je RRA donela i Preporuku komercijalnim RTV stanicama o iznajmljivanju termina u kampanji za predsedničke izbore kojom se preporučuje da stanicama s nacionalnim pokrivanjem iznajmljeni prostor u svrhu kampanje ne prelazi 90 minuta dnevno, dok emiterima s regionalnim i lokalnim pokrivanjem ne prelazi 120 minuta dnevno. Sučurlija je navela da je juna ove godine osnovana radna grupa pri Ministarstvu kulture koja je počela izradu Zakona o sprečavanju nedozvoljene medijske koncentracije i transparentnosti medijskog kapitala.


 J. Diković

Tagovi

Povezani tekstovi