Nema vremena za civilni sektor

Na okruglom stolu u beogradskom Medija centru, predsednica NUNS-a Nadežda Gaće rekla je da prilikom pisanja bilo kog zakona u Srbiji, a posebno medijskih zakona, država uvek prolazi bolje od drugih institucija, pa je zbog toga potrebno promeniti Zakon o oglašavanju.
Saša Mirković, predsednik Upravnog odbora ANEM-a, istakao je da je reklamne blokove, koji po Zakonu traju 12 minuta, i spotove NVO veoma teško usklađivati, jer su ti minuti uglavnom rasprodati u komercijalne svrhe.
– Potrebno je pronaći rešenje koje će zadovoljiti i aktere civilnih organizacija i medijskog sektora – naglasio je Mirković.
Slobodan Kremenjak, advokat, upozorio je da mediji ne koriste prostor u programu za društveno-korisne ciljeve, kao i da je medijsko tržište u Srbiji malo i nerazvijeno.
– Za sitni kolač se bori mnogo medija, u odnosu na druge zemlje u okruženju – objasnio je Kremenjak, dodajući da u Srbiji samo država može da bude organizator humanitarnih akcija i da time bude medijski propraćena. Prema njegovim rečima, ukoliko mediji žele da opstanu na tržištu, moraju svih 12 minuta reklamnog prostora da prodaju, „tako da za NVO nema mesta“.
Miljenko Dereta, izvršni direktor Građanskih inicijativa, naveo je da je u Srbiji, zbog zakonskih regulativa, onemogućeno civilnom sektoru da obavlja humanitarne akcije. S obzirom na to da se te akcije ne reklamiraju na televizijama, građani i ne znaju da se održavaju, istakao je Dereta i dodao da su Zakonom o oglašavanju NVO sprečene da se bolje pozicioniraju u društvu.
Slobodan Đorić, član Saveta Republičke radiodifuzne agencije, ukazao je da ova Agencija nema nadležnost za izmenu i dopunu Zakona o oglašavanju i naglasio da se RRA nalazi u nezavidnoj situaciji, jer zna da pojedine odredbe ovog zakona nisu u redu, a mora da ih primenjuje.
Okrugli sto „Uloga medija u percepciji NVO – inicijativa za izmenu Zakona o oglašavanju“ organizovala je Grupa za reformu sektora u Srbiji, koju čine NUNS, ANEM i Lokal Pres.


J. D.

Tagovi

Povezani tekstovi