Na konferenciji o medijima i pitanje – da li javni servisi treba da budu u trci za gledanošću

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Međunarodna konferencija o medijima održava se u Beogradu. Predstavnici operatera, govorili su o izazovima koje je donela pandemija i predstavili rešenja za unapređenje ponude

Start u trci za gledaocem više komercijalne televizije označile su pre više decenija. Isto toliko dugo postavlja se i pitanje: da li među takmičarima na stazi treba da se nađu i javni medijski servisi.

 

„RTS pripada onoj grupi javnih medijskih servisa u Evropi koji su najgledanije televizije u zemlji emitovanja. Takvih televizija ima 17 u Evropi. RTS je sasvim sigurno jedina televizija u Srbiji koja ima i kulturno-umetnički, naučno-obrazovni, dečiji program i to svoje domaće proizvodnje za razliku od svih drugih komercijalnih televizija koje bi, takođe, trebalo da imaju neke segmente u svom programu ali ih jednostavno nemaju“, rekao je generalni direktor RTS-a Dragan Bujošević.

 

Dodao je da nije važno da jedino budete najgledaniji.

 

Robert Šveb, generalni direkto HRT-a izjavio je da javni medijski servis mora da se bori za svoju publiku.

 

„Javni medijski servis mora se bori za publiku. Publiku mora tražiti na svim medijskim platformama, ne samo na radio i TV nego i u digitalnoj domeni i onda meriti tu svoju uspešnost obavljanja javne funkcije zbrajajući sav taj dosjeg“, rekao je Šveb.

 

Šta je zadatak komercijalne televizije 

 

Prilagođavanje novim navikama svakodnevnice, zadatak je i za komercijalne televizije.

 

„Menjaju se gledateljske navike. Danas na TV ne gledamo samo linearne sadržaje, nego Jutjub i druge servise. U biti naš glavni fokus je kako okrenuti pozornost na nas. Zato postoji različite strategije“, izjavio je Branko Čakarmiš, direktor programa POP TV iz Slovenije.

 

O strategijama i izazovima u praćenju razvoja tehnologije, mišljenja su suočili i operateri.

 

„Budućnost konzumacije kontekta je takva da će korisnici sve više želeti da biraju šta konzumiraju. Vidimo sopstvenu produkciju kao jednu veliku priliku da u narednoj deceniji stvorimo osnovu za neke nove prihode“, rekla je Nataša Delić, direktor za strategiju i digitalne tehnologije u Telekomu Srbija.

 

Saša Sušec, A1 Hrvatska, kaže da ti trendovi se toliko brzo menjaju, te da su ponude  neverovatne. „Mislim da ćemo se držati partnerstva i probati da napravimo ponudu koja je zapravo za najbolja za korisnika“, istakao je.

 

Nova platforma RTS Planeta Plus 

 

Korisnicima će, kako je najavljeno tokom konferencije, uskoro biti predstavljena i nova platforma – RTS Planeta Plus.

 

„RTS Planeta plus je naš najnoviji razvojni projekat. Nastao je kao posledica praćenja navika korisnika. Zaključili smo, analizirajući podatke na RTS Planeti, da oni žele jednostavnije da dođu do specijalizovanih sadržaja, tako da nudimo širu a specijalizovanu programsku ponudu“, kaže Tatjana Ćitić, pomoćnica izvršnog direktora RTS-a.

 

O programskim željama publike, poslovnim modelima i trendovima u muzičkoj produkciji eksperti iz regiona razgovaraće tokom drugog dana konferencije.

Tagovi

Povezani tekstovi