BIRODI: Reklamno izveštavanje o radu ministarstava u dnevnicima nacionalnih televizija

tv-koske
Rad većeg dela ministarstava Vlade Srbije prikazan je u dnevnicima televizija sa nacionalnom frekvencijom na reklamni, odnosno propagandni način pošto je u više od 70 odsto vremena posvećenog tim resorima, njihov rad predstavljen na pozitivan način, pokazuju rezultati desetomesečnog monitoringa medija kog je sproveo Biro za društvena istraživanja (BIRODI).

BIRODI je upozorio da rezultati monitoringa pokazuju da je Ustavom garantovano pravo građana na objektivno, potpuno, pravovremeno i istinito informisanje „u velikoj meri ugroženo“ jer građani kako se navodi, dobijaju propagandu i promociju uz izostanak kritičkog sagledavanja rada premijerke i ministarstava.

Analiza je pokazala da je od skoro pet časova programa posvećenog Ministarstvu finansija, rad tog resora puna četiri sata ili skoro 83 odsto vremena predstavljen na pozitivan način, dok je rad Ministarstva građavinarstva, saobraćaja i infrastrukture pozitivno predstavljen u 90 od 104 minuta vremena u dnevnicima televizija sa nacionalnom frekvencijom.

U tim informativnim programima je u više od 70 odsto vremena pozitivno predstavljen i rad ministarstava unutrašnjih i spoljnih poslova, rudarstva i energetike, zaštite životne sredine, državne uprave i lokalne samouprave, kulture i informisanja kao i ministarstava za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, za brigu o selu i za inovacije i tehnološki razvoj.

Istraživanje je pokazalo i da je rad ostalih ministarstava ali i premijerke Ane Brnabić prikazan na promotivan način, odnosno da je od ukupnog vremena posvećenog izveštavanju o radu tih resora i predsednice Vlade, od 35 do 70 odsto vremena njihov rad predstavljen na pozitivan način.

BIRODI je utvrdio i da su jedina dva ministarstva koje je pratilo informativno izveštavanje Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja sa 31 odsto pozitivnog vremena i Ministarstvo za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog sa 35 odsto pozitivnog vremena.

„Alarmantan nalaz je da su premijerka i svi ministri u dnevnicima tokom perioda posmatranja bli predstavljeni zbirno, tek 15 minuta negativno, odnosno da su njihov rad i rezultati kritički sagledani od strane što novinara dnevnika, što onih koji su trebali da budu druga strana u prilozima u analiziranim dnevnicima“, ocenili su iz Biroa za društvena istraživanja.

Pozvali su Agenciju za sprečavanje korupcije da istraži postojanje funkcionerske kampanje, „na način da se javna sredstva i javni događaji koriste za (prikrivenu) partijsku promociju“ jer kako su naveli, zakon obavezuje Agenciju da, nezavisno da li je period izborne kampanje ili ne, prati poštovanje člana 50 zakona o sprečavanju korupcije.

Tagovi

Povezani tekstovi