Digitalni rat protiv Rusije ukrajinskog ministra iz tajnog skrovišta u Kijevu

propast-medija

Iz svog podzemnog skrovišta na tajnoj lokaciji u Kijevu, najmlađi ukrajinski ministar Mihailo Fedorov vodi digitalni rat protiv Rusije.

Koristeći svoje omiljeno oružje – društvene mreže – Fedorov poziva izvršne direktore velikih kompanija da prekinu odnose sa Moskvom. On je takođe preduzeo korak bez presedana, uspostavivši „IT vojsku Ukrajine“, da vrši sajber napade na „neprijatelja“, prenosi BBC. U tu „vojsku“ je uključeno stotine hiljada hakera iz celog sveta, a Telegram grupa Fedorova sada broji 270.000 članova, s tendencijom rasta.

 

On vrši pritisak na međunarodne kompanije da bojkotuju Rusiju.

 

Epl, Gugl, Meta, Tviter, Ju tjub, Majkrosoft, Soni, Orakl… nijedan veliki tehnološki gigant nije zaobiđen u zvaničnom vladinom pismu.

 

Fedorov je potom postavio svoje pismo na društvenim mrežama kako bi svet mogao da vidi, plus neke od odgovora.

 

BBC navodi da je nemoguće reći da li je njegovo pismo uticalo na ponašanje pomenutih kompanija, ali mnoge od njih su promenile politiku prema Rusiji prethodnih dana, ili su prestali da prodaju svoje proizvode tamo, poput Epla, ili su obustavili operacije.

 

Saopštenje Pej Pala od subote da obustavlja operacije u Rusiji pojavilo se na Tviteru Fedora pre nego što je saopšteno medijima. Kao i vesti da Samsung i Nvidia zaustavljaju poslove sa Rusijom, na šta je on takođe pozivao na svojim društvenim.

 

 

 

 

Tvit Fedorava Ilonu Masku, odmah posle početka ruske invazije, naišao je na brzi odgovor.

 

 

 

U roku od 48 sati milijarder je prilagodio položaj svojih Starlink satelita i poslao kamione terminala spremnih za internet u Ukrajini.

 

Usluga je potencijalni spas za vladu ako internet i telekomunikacione mreže budu oštećene ili uništene, iako je Mask od tada upozoravao da bi satelitske antene mogle postati meta ruskih projektila i da ih treba pažljivo koristiti.

 

Fedorov ima više od pola miliona pratilaca na Tviteru, Fejsbuku, Instagramu i Telegramu i sve ih koristi da prenese svoju poruku.

 

„Svaka platforma nam je sada veoma važna i koristimo svaku priliku da privučemo pažnju velikih kompanija na ovaj užas koji se sada dešava u Ukrajini. Pokušavamo da donesemo istinu Rusima i nateramo ih da protestuju protiv rata“, rekao je on za BBC putem imejla.

 

On uglavnom govori na ukrajinskom na mreži, ali od kada se kriza razvila, prešao je na engleski na Tviteru, gde ima najveći uticaj.

 

„Tviter je postao efikasan alat koji koristimo da se suprotstavimo ruskoj vojnoj agresiji. To je naše pametno i mirno sredstvo za uništavanje ruske ekonomije“, kaže on.

 

Tagovi

Povezani tekstovi