Slede nalazi ODHIR-a, koji su identični nalazima BIRODI-a:
… „Većina uticajnih privatnih TV kanala sa nacionalnom frekvencijom podržava politike vlade, što utiče na javnu diskusiju i narušava nadzornu ulogu medija“ …
… „nekritičko, a ponekad i opširno izveštavanje o javnim funkcionerima koji su takođe bili kandidati, a posebno predsednika Vučića, nije bilo u potpunosti u skladu sa regulatornim okvirom koji zabranjuje javnim medijima da takvim funkcionerima daju privilegovani status“ …
… „Većina elektronskih medija uglavnom je predstavljala aktivnosti kampanja u redovnim informativnim emisijama, kroz kratke klipove koje su direktno proizveli izborni učesnici, bez ikakvog uređivačkog doprinosa“…
… „Uticajni privatni mediji sa nacionalnom pokrivenošću (naročito TV B92 i RTV Pink) usmerili su vesti na državne zvaničnike koji su često promovisali vladine projekte u periodu kampanje, a mnogi od njih bili su i kandidati. “ …
.. Većina novina je otvoreno promovisala vlast, dok su dve od deset štampanih medija, koje je pratila posmatračka misija, kritički o njoj izveštavale
BIRODI očekuje od poslanika novog saziva Narodne skupštine da u skladu sa članom 7 Zakona o Narodnoj skupštini Republike Srbije, koji obavezuje skupštinu na kontrolnu funkciju, odmah nakon konstituisanja formira anketni odbor koji će se zakonitošću rada REM-a posebno iz ugla poštovanja članova 5, 24 i 47 Zakona o elektronskim medijima, i pratećih podzakonskih akata. a u cilju jačanja integriteta ovog tela pred ovogodišnju dodele frekvencija elektronskim medijima.
BIRODI je svoj monitoring sproveo u skladu sa međunarodno uporedivom metodologijom, koju je izradila slovačka organizacija MEMO 98 i koju primenjuje u svojim posmatračkim misijama širom sveta. BIRODI i MEMO 98 će svoje nalaze o monitoringu televizija, dnevnih novina, ali i socijalnih mreža poredeći sa stanjem 2012. godinom i sa stanje u državama gde je MEMO 98 sprovodio izborne monitoringe medija izneti na panalu o čijem održavanju će javnost biti blagovoremeno obaveštena.