Klasični mediji će morati da se prilagode internetu

„Internet je medij i mnogo više od toga. Mediji i Internet moraju da funkcionišu zajedno. Mediji će morati da se promene i prilagode Internetu. Prošlog petka, 13. marta 2009. godine, napunilo se 20 godina postojanja njeba. To je i malo i mnogo s obzirom na to šta se sve desilo u napredovanju njeba. Nalazimo se u momentu promena načina na koji ljudi razmišljaju o Internetu. Internet je odavno prestao da bude nešto što je samo za IT stručnjake i akademski sektor. Postao je mnogo više čak i od klasičnog medija.
Povezivanje u najširem smislu je verovatno najvažnija osobina Interneta. Globalno i lokalno su isprepleteni i šta god da radite na Internetu globalno ste dostupni. Druga stvar je da možete da povežete sve sadržaje, sve informacije, bilo gde da se nalaze na Internetu. Bitna osobina je i interaktivnost. Korisnici više nisu puki posmatrači, oni čak učestvuju i kao kreatori. To podiže i nivo očekivanja posetilaca Interneta. Menja se pristup u odnosu na klasične medije, na Internetu možete da učestvujete i u menjanju sadržaja. Statistike kažu da na svetu imamo oko milijardu i po mobilnih telefona koji imaju pristup Internetu. To je svakako više nego svih televizora i računara zajedno. Predviđanja stručnjaka su da je mobilnost ustvari budućnost jer i Internet prelazi na mobilni telefon. Svi koji kreiraju sadržaje za Internet moraju o tome da razmišljaju jer i publika je sada drugačija i drugačije razmišlja. Način na koji su korisnici navikli da gledaju informacije je bitno drugačiji, a količina sadržaja na Internetu je neuporedivo veća. Novinari mogu da se bave istraživačkim novinarstvom na jednom višem nivou. Nov je i način za prezentovanje sadržaja. Klasični mediji uzimaju neke osobine od Interneta. Pokušavaju da stvore interaktivnost, da se sadržaji drugačije uobliče. Moraće i ljudi koji rade u medijima da se promene, da drugačije pristupaju poslu. Svi sadržaji koji se prikazuju na Internetu, a napravljeni su u klasičnim medijima moraće i dalje da postoje. Moraće i dalje neko da ih pravi. Jedino što će klasični mediji biti primorani da steknu nove veštine.“

Tagovi

Povezani tekstovi