Novine jače od interneta

Istraživanje SUN o tendencijama štampe u svetu kojim su obuhvaćene 232 zemlje, pokazalo je da je prodaja novina 2007. godine porasla za 2,57 odsto, što predstavlja 532 miliona dnevnih primeraka kupljenih svakog dana. U svetu svakog dana 1,7 milijarda ljudi čita 11.926 dnevnih listova, podseća SUN, navodi francuski dnevnik „Mond“ na svom internet sajtu. Računajući i besplatne listove čija je distribucija 2007. godine porasla za 20 odsto, prodaja je porasla za 3,65 odsto (573 miliona brojeva).
Samo besplatni dnevnici čine sedam odsto ukupne distribucije novina, a u Evropi 23 odsto. „Čak i tamo gde postoji pad listova koji se plaćaju, pre svega u SAD i nekim zemljama zapadne Evrope, novine nastavljaju da šire svoj plasman pre svega putem multimedijalnih platformi u punoj ekspanziji“, izjavio je Timoti Bolding, generalni direktor SUN. Tri najveća tržišta su Kina, Indija i Japan. Japanci su i dalje najveći kupci novina u svetu sa 624 dnevnika na 1.000 stanovnika. U zemljama Evropske unije distribucija dnevnika koji se plaćaju opala je 2007. godine za 2,37 odsto, odnosno za 5,91 odsto od 2003. godine.
Prodaja američkih dnevnika opala je 2007. godine za 3,03 odsto, odnosno za 8 odsto u pet poslednjih godina. „Neke zemlje mnogo bolje odolevaju od ostalih naletu Interneta“, izjavio je Timoti Bolding. On je optimista u vezi situacije u Evropi.“Pad je spor, što novinama daje vremena da razviju digitalne aktivnosti“, istakao je on.


Tanjug

Tagovi

Povezani tekstovi