Nin ostaje nezavistan, Nin-ova nagrada postaje regionalna

Kompanija „Ringijer“, koja je vlasnik oko 70 odsto nedeljnika NIN, planira da investira ove godine 10 miliona dinara u taj list, pre svega u zaposlene, kao i u dizajn novina i kvalitet fotografija.


„Takođe, u planu je razvoj on-line izdanja NINa, kao i to da NIN-ova nagrada dobije regionalni karakter“, rekla je Jelena Drakulić-Petrović, generalna direktorka švajcarske medijske kompanije u Srbiji. Ona je na konferenciji za novinare u Beogradu najavila da će NIN ostati „novine s tradicijom“. Prednost koju je ovaj nedeljnik dobio s novim vlasnikom je, po njenim rečima, to što je postao uređivački nezavisan samim tim što je postao finansijski nezavisan. „Glavne stavke biće zaštita zaposlenih, sprovođenje socijanog programa narednih pet godina, kao i uvećanje zarada“, rekla je Drakulić-Petrović. Ona je najavila i ulaganje u tehničku redakciju i prelom. Iako Kompanija „Ringijer“ u Srbiji 2009. godine očekuje pad od 40 odsto od prihoda od oglašavanja u odnosu na pethodnu godinu, kao i pad prodaje od 30 odsto, rukovodstvo kompanije je optimistično u pogledu daljeg poslovanja i najavljuje nove investicije. „Prihodi u padu, ali nastavićemo s ulaganjem u medije“, najavila je Drakulić-Petrović i dodala da novine koje su pod okriljem ove kompanije u Srbiji imaju dva i po miliona čitalaca. Najveći deo prihoda od prometa u Srbiji koji iznosi oko četiri milijardi dinara, čak 80 odsto čini promet dnevnih novina. Pod okriljem „Ringijera“ u Srbiji su dnevne novine „Blic“, „24 časa“ i „Alo“, tri nedeljnika – „Blic žena“, „Puls“ i NIN, koji je kupljen u martu ove godine, kao internet izdanja tih listova. Mihael Ringijer, predsednik kompanije rekao je da je i pored prvih negativnih efekata krize optimističan, jer su investicije put ka daljem osvajanju tržišta. Predstavljajući prošlogodiš nje rezultate ove kompanije, Ringijer je naveo da dok su kompanije u Rumuniji i Mađarskoj zabeležile gubitak, značajan uspeh u poslovanju ostvarila je kompanija u Češkoj. „Digitalni mediji su naročito ostvarili rast prihoda, i to 8,8 odsto prometa, što su ohrabrujući podaci za dalji razvoj“, saopštio je Ringijer i dodao da je svetska ekonomska kriza za medije šansa i izazov. On je naglasio da je, i pored velikog značaja i upotrebe Internet-a, optimista kad je reč o budućnosti štampanih medija. „Ringijer“ je multinacionalna medijska kompanija sa oko 8.000 zaposlenih u 10 zamalja Azije, centralne i istočne Evrope. Ova kompanija izdaje preko 120 listova i časopisa, pravi i preko 20 televizijskih programa, uređuje oko 80 vebsajtova i mobilnih platformi, poseduje 11 štamparija.


Ivana Bogojev

Tagovi

Povezani tekstovi