Na kupca čeka još 28 medijskih kuća

Državni udeo bi trebalo što pre „isterati“ iz medija, a koncept privatizacije koji očekuje da će neki kupac hteti da bude učesnik u vlasništvu sa maksimalnih 30 odsto, mora biti promenjen – zaključak je jučerašnjeg skupa Nezavisnog udruženja novinara Srbije – „Privatizacija medija u Srbiji – pregled od 2002. do 2009. godine“.
U tom periodu je privatizovano 48 medija, od čega je sa osam kupaca raskinut kupoprodajni ugovor. Na kupca čeka još 28 medija, a Vlada Srbije obustavila je proces privatizacije u 45 medija, dok je privatizacija stopirana u 17 medija koji program emituju na jezicima nacionalnih manjina.
Podaci govore da je udeo stranog kapitala u procesu privatizacije svega deset odsto, a ukupna ugovorena cena za privatizaciju medija je oko 760 miliona dinara. Od tog iznosa naplaćeno je tek oko 41 odsto. Štampani mediji su prosečno prodavani za 315.000 evra, a elektronski za oko 100.000 evra.


S.Č.

Tagovi

Povezani tekstovi