Novinarka Radio-televizije Srbije Tatjana Manojlović zatražila je danas od menadžmenta Javnog medijskog servisa da saopšti i obrazloži detalje ugovora sa svim produkcijama čiji se sadržaji emituju na programima RTS-a.
Manojlović, koja je narodna poslanica Demokratske stranke, kazala je agenciji Beta da je nedopustivo da se jedna mala grupa povlašćenih radnika RTS-a enormno bogati na račun građana Srbije, a na štetu Javnog medijskog servisa.
„U radu RTS-a mora da postoji transparentnost jer se finansira novcem građana Srbije. Korupcija je pustila korenje u celom našem društvu, a od te pošasti nije pošteđen ni RTS. Zato zahtevam od menadžmenta RTS-a da saopšti i obrazloži detalje ugovora sa svim produkcijama čiji se sadržaji emituju na programima RTS-a“, kazala je Manojlović.
Po njenim rečima, kadrovski i produkcioni kapaciteti RTS su ogromni, ali se lični interesi stavljaju ispred tih potencijala.
„Jedan od poznatijih urednika RTS-a iznajmljuje RTS-u svoj studio za proizvodnju podkasta koji se emituje u programskoj celini gde je on urednik, a taj podkast radi novinar koji nema nikakve veze sa RTS-om. I ovo je jedan od klasičnih primera sukoba interesa zbog zloupotrebe odgovornih pozicija na RTS-u. Oni koji kradu ili koji su se prodali, ne mogu sebe da smatraju novinarima“, navela je Manojlović.
Dodala je da zbog „nedomaćniskog“ vođenja RTS-a, većina zaposlenih ima primanja u visini između minimalca i prosečne plate, a veliki broj kvalitetnih novinara i urednika ne može da dođe do izražaja zbog poslušnih i privilegovanih kolega.
„Na RTS-u su dobro plaćeni samo privilegovani novinari i urednici, koji imaju nerealno i nezasluženo visoke koeficijente i koji svaki mesec zbog svoje poslušnosti primaju varijabile koje iznose i do nekoliko stotina hiljada dinara. Nedopustivo je da RTS već godinama vodi grupa penzionera na čelu s Draganom Bujoševićem, Nenadom Lj. Stefanovićem, Milanom Nedićem i Desimirom Čantrakom“, zaključila je Manojlović.
Iz dokumenata do kojih je došao istraživački portal Pištaljka, vidi se da je najskuplja emisija na RTS-u kviz u privatnoj produkciji, za koji se godišnje izdvaja 55 puta više novca nego za dve najgledanije emisije u produkciji RTS-a.
U dokumentu se navodi da se Upravni odbor RTS-a jednoglasno saglasio s realizacijom još jednog ugovora s privatnom produkcijskom kućom za proizvodnju serije „Pupin“. Ovu seriju radi „Atena“, firma u vlasništvu Anete Ivanović, inače urednice jedne od najgledanijih emisija na RTS-u – „Šarenice“. Odobreni budžet za ovu seriju je 1.500.000 evra.
U planovima troškova Zabavne redakcije navodi se da se od 20 planiranih emisija, 13 realizuje pomoću privatnih firmi, šest samostalno, a za jednu emisiju se već drugu godinu zaredom izdvaja novac iako emisija do danas nije realizovana. U 2023. godini za pomenutu nepostojeću dnevnu zabavnu emisiju planirano je 200.000 evra.
Serijali „Na večeri kod“ i „Kuhinja mog kraja“ budžetirani su zajedno na 720.000 evra godišnje. Obe emisije realizuje firma „Fruitworks“ pevača, glumca i voditelja Miroslava Mikija Perića. ;
Više od 707.000 evra se ukupno izdvaja za dve emisije firme „Top manifest“ Darka Popovića – „Svadba iz mog kraja“ i „Novi početak“. Ovu emisiju vodi zaposlena na RTS-u, voditeljka „Slagalice“ Marija Veljković. ;
U produkciji firme „Monte video“ proizvodi se i popularna emisija „Sasvim prirodno“, čiji je autor Jovan Memedović. Trošak RTS-a u 2023. za ovu emisiju biće 148.260 evra. ;
Emisija „TV lica“, čiji je autor i voditelj Tanja Peternek nastaje u saradnji a firmom „Kreativni studio Cepter“. Planirani budžet za „TV lica“ u ovoj godini je 108.780 evra. ;
Najgledanije emisije po izveštaju o radu javnog servisa za 2021. godinu su, ipak, one u njihovoj sopstvenoj proizvodnji – „Šarenica“, kviz „Slagalica“, „Beogradska hronika“ i „Jutarnji program“. Za „Šarenicu“ i „Slagalicu“ se izdvaja podjednako novca, po 190.000 evra, a za „Beogradsku hroniku“ i „Jutarnji program“ zajedno svega 15.000 evra godišnje. ;
Trošak za kviz „Stigni me ako znaš“ u 2023. godini iznosi 825.812 evra. Kviz vodi još jedna voditeljka Slagalice Kristina Radenković, a producira firma Aleksandra Babića „Filming“. ;
Kvizovi „Potera“ i „Ja volim Srbiju“ koštaju svaki po više od 700.000 evra, a glavni akteri su zaposleni javnog servisa Jovan Memedović (Potera) i Dragana Kosjerina (Ja volim Srbiju). „Poteru“ realizuje produkcijska kuća Adrenalin u vlasništvu firme „Two rivers“ Srđana Šapera. ;
RTS novac izdvaja i za serije koje su već prikazivane kao filmovi. Tako je javni servis za seriju „Vera“, koju je kao film Filmski centar Srbije 2020. godine podržao sa 27 miliona dinara (230.000 evra), prošle godine budžetirao iznos od 2.122.645 evra. ;
Takođe, FCS je dodelio 30 miliona dinara (256.000 evra) za realizaciju filma „Djeca Kozare“, dok je za istoimenu seriju u ovoj godini RTS izdvojio 1.560.000 evra. Seriju producira „Minakord“ u vlasništvu pevača Željka Joksimovića.