WB6 MEDIA: Podrška slobodi i pluralizmu medija na Zapadnom Balkanu

Izvor:WB6
Izvor:WB6

GIZ poziva nezavisne medijske organizacije, nacionalne i lokalne medije i druge medijske aktere koji deluju u regionu Zapadnog Balkana (Albanija, Bosna i Hercegovina, Kosovo*, Crna Gora, Severna Makedonija i Srbija), da se prijave za grantove za saradnju medijskih projekata u okvir Programa: Podrška slobodi i pluralizmu medija na Zapadnom Balkanu, koji sufinansiraju Evropska unija i Vlada Nemačke, a sprovodi GIZ, u saradnji sa Internevs-om i DV Akademie.

 

Ovaj program ima za cilj da unapredi kapacitete profesionalnih nezavisnih medijskih organizacija da se bolje prilagode promenljivom medijskom okruženju, kroz pomoć u stvaranju modernog visokokvalitetnog sadržaja i odgovarajućih poslovnih modela nakon toga.

 

Program radi na ostvarivanju sledećih ciljeva:

 

Ojačati kapacitete medijskih organizacija za poboljšanje ekonomskog učinkaje Unapriđenje kapaciteta medijskih organizacija za kvalitetno izveštavanje, Poboljšanje regionalne razmene između medijskih aktera, tehnoloških kompanija i inovativnih poslovnih aktera

 

Ovaj poziv za podnošenje prijava spada u treći cilj i ima za cilj da podstakne i podrži saradničke pristupe u medijima.

 

CILJEVI POZIVA

 

Cilj: Unaprediti saradnju između medijskih aktera, tehnoloških kompanija i inovativnih poslovnih subjekata, sa ciljem jačanja medijskog sektora kroz umrežavanje, regionalnu razmjenu i međusektorsku saradnju.

 

Poseban zadatak:

 

Podsticati saradničke pristupe i partnerstva između medijskih organizacija u regionu i šire, protežući se od koprodukcije sadržaja i međusobne diseminacije do praktičnih stvari relevantnih za vođenje medijske organizacije. Podržati umrežavanje, razmenu i razmenu znanja, informacija, resursa i izvora izveštavanja među medijima. Pokrenuti i poboljšati međusektorsku saradnju između medija i aktera iz digitalnog ekosistema u cilju razvoja ili uvođenja novih formata i alata. Dalje razvijati digitalne i tehnološke kapacitete nezavisnih medijskih organizacija.

 

Cilj:

 

Nezavisne medijske organizacije, nacionalni i lokalni mediji, drugi medijski akteri iz ZB6: Albanija, Bosna i Hercegovina, Kosovo*, Crna Gora, Severna Makedonija i Srbija.

 

Broj grantova koji će se dodeliti: približno: 15

 

Veličina granta: do 25.000 evra

 

Trajanje granta: do 1 godine

 

Predlog može uključivati jednu ili više iz sledećih oblasti intervencija (ali ne ograničavajući se na):

 

  1. Lokalna i regionalna saradnja Inicijative između medijskih organizacija:

 

A) Uspostavljanje lokalnih ili regionalnih kolaborativnih mehanizama i alata koji bi omogućili saradnju na sistemski način između dve ili više medijskih organizacija (po mogućnosti sa prebivalištem u različitim zemljama Zapadnog Balkana). Ove saradnje se mogu fokusirati na razvoj sistema za razmenu sadržaja, uvođenje inovativnih mehanizama saradnje, razvoj inovativnih formata i praktičnosti relevantnih za vođenje medija (npr. zajednička nabavka IT usluga, knjigovodstvo, deljenje opreme, itd.).

 

B) Uspostaviti/konsolidovati dalje nove platforme i alate od strane dve ili više medijskih organizacija koje služe kao centar za kvalitetno novinarstvo o pitanjima od posebnog interesa za različite zajednice.

 

C) Zajednički proizvoditi i širiti multimedijalni sadržaj koji se bavi specifičnom temom od zajedničkog javnog interesa (dva ili više medija koji dolaze iz najmanje dve različite zemlje Zapadnog Balkana).

 

D) Pokrenuti nove ili konsolidovati dalje mreže ili koalicije između medijskih organizacija unutar jedne zemlje ili međuregionalno.

 

E) Uspostaviti vezu i razmenu znanja i/ili sadržaja sa medijskim organizacijama izvan Zapadnog Balkana.

 

  1. Medijska i nemedijska saradnja (IT sektor, biznis, vizuelna umetnost, itd.)

 

Pokrenuti partnerstva i saradnju između medijskih organizacija i zainteresovanih strana iz šireg multimedijalnog i digitalnog ekosistema (kao što su: inovativni startupi; programeri igara; programeri; druge tehnološke kompanije; umetnici; dizajneri; filmski stvaraoci; inovativni privatni biznisi, itd.) za pilotiranje platformi i mehanizama za saradnju do:

 

  1. prikupljaju informacije, podatke i dokaze od građana koji bi podstakli izveštavanje.
  2. monetizujte medijski sadržaj ili istražite druge izvore finansiranja.
  3. b)doprete do nove i šire publike i sarađujete sa njom na više platformi.
  4. c)prikupljaju vredne podatke o preferencijama i ponašanju publike, što može pomoći medijima da poboljšaju svoj sadržaj i strategije oglašavanja.
  5. epilotirati nove ili razvijati dalje održive poslovne modele.
  6. uvesti nove tehnološke trendove u rad medija.

 

Medijska kuća koja se prijavljuje je vodeći aplikant, a druge organizacije/e ili pojedinci sa kojima ovaj medij sarađuje treba se smatrati partnerima/ima u projektu. Glavni kandidati treba da budu mediji osnovani i koji rade u jednoj od zemalja Zapadnog Balkana. Partner/i mogu biti organizacije ili pojedinci: iz iste zemlje kao i glavni aplikant; ili iz druge zemlje u okviru ZB; ili izvan regiona Zainteresovani medijski akteri se mogu prijaviti na dole navedenim šablonima do 15. oktobra 2023. – 23:59 CEST.

 

Više o uslovima konkursa:  ovde

Tagovi

Povezani tekstovi