Objavljeno istraživanje o korištenju veštačke inteligencije u medijskim redakcijama

slika: canva
slika: canva

Globalna inicijativa koja osnažuje novinske organizacije da odgovorno koriste vještačku inteligenciju – JournalismAI objavila je izvještaj “Generisanje promjena” u kojem su prikazani rezultati globalnog istraživanja o tome na koji način novinske redakcije koriste vještačku inteligenciju. To je njihov drugi izvještaj u kojem istražuju prilike i rizike u korištenju vještačke inteligencije u medijskim redakcijama. 

 

U izvještaju je učestvovalo više od 120 urednika, novinara, medijskih profesionalaca iz 105 malih i velikih redakcija u 46 zemalja, koji su podijelili svoja saznanja o korištenju AI i genAI.

 

Rezultati istraživanja su, između ostalog, pokazali da 73 posto ispitanika vjeruje da generativna vještačka inteligencija (genAI) predstavlja nove prilike za novinarstvo, povećava učinkovitost, produktivnost i kreativnost, kao i da je 85 posto ispitanika eksperimentisalo sa genAI za zadatke kao što su pisanje sažetaka i generisanje naslova. Osim toga, 60 posto ispitanika je izrazilo zabrinutost zbog etičkih implikacija vještačke inteligencije na kvalitet sadržaja, tačnost i transparentnost.

 

Istraživanje je pokazalo da manje redakcije imaju slabiji pristup i mogućnosti korištenja alata umjetne inteligencije u odnosu na veće redakcije, kao i da postoji razlika između bogatijih i siromašnijih zemalja svijeta. U izvještaju se naglašava i zabrinutost u širenju dezinformacija i da vještačka inteligencija može da poveća diskriminaciju i društvene nejednakosti.

 

U istraživanju je objašnjeno i kako se vještačka inteligencija koristi u novinarstvu danas, a obrađena su i poglavlja o etici i uredničkim politikama, o budućnosti AI i genAI i novinarstva. U istraživanju se preporučuje medijskim redakcijama da testiraju nove alate ali uvijek uz ljudski nadzor, šire i podstiču znanje u redakcijama o upotrebi vještačke inteligencije i sarađuju sa univerzitetima i istraživačkim centrima u pronalasku najboljih rješenja.

 

Autori istraživanja su direktor JournalismAI, profesor Charlie Beckett i voditeljica istraživanja JournalismAI, Mira Yaseen.

Tagovi

Povezani tekstovi