Može li AI pomoći lokalnim redakcijama da pojednostave svoje biltene?

Izvor: DALLE- 3
Izvor: DALLE- 3

Kako je Local news AI alatima unapredio svoj rad

 

Skot Brodbek, osnivač medijske kompanije Local News Now iz Virdžinije, neko vreme je želeo da pokrene dodatni bilten. Jedan od njegovih sajtova, ARLnov, već ima automatizovani dnevni popodnevni bilten koji uključuje naslove priča, odlomke, fotografije i linkove poslate na oko 16.000 pretplatnika, „ali dugo sam želeo da imam jutarnju e-poštu sa više glasa“, rekao je on. ja nedavno u tekstu.

 

Iako bi to moglo da proširi domet njegovog izdanja – posebno, prema njegovim rečima, pošto e-pošta postaje sve važnija „kao distributivni kanal sa društvenim medijima koji opadaju kao izvor saobraćaja“ – Brodbeck nije mislio da je stvaranje dodatnog biltena optimalno korišćenje vremena novinara u realnosti sa nultom sumom i ograničenim resursima vođenja hiperlokalnih vesti.

 

 

„Koliko god bih voleo da imam redakciju od 25 ljudi koja pokriva Severnu Virdžiniju, realnost je da možemo samo održivo da priuštimo uređivački tim od osam na naša tri sajta: dva reportera/urednika po sajtu, osoblje [fotograf], i urednik“, rekao je on. Ukratko, dodirivanje novinara da napiše jutarnji bilten ograničilo bi ARLnov-ov propusni opseg za izveštavanje.

 

Ali sa eksponencijalnim poboljšanjem AI alata kao što je GPT-4, Brodbeck je uvideo priliku da ga ima u oba smera: mogao je da generiše potpuno novi bilten bez da smanji vreme za izveštavanje novinara. Tako je prošlog meseca počeo da eksperimentiše sa potpuno automatizovanim jutarnjim biltenom radnim danima koji se sastoji od uvoda napisanog veštačkom inteligencijom i AI rezimea priča koje su napisali ljudi. Koristeći alate kao što su Zapier, Airtable i RSS, ARLnov može kreirati i poslati bilten bez ikakve ljudske intervencije.

 

 

Želim više? Pretplatite se na naš bilten ovde i neka vam Nieman Lab dnevni pogled na svet digitalnog novinarstva koji se menja pravo šalje direktno u prijemno sanduče.

 

„Bilten koji je napisao lokalni novinar sa dobrim znanjem sa zanimljivim stilom pisanja i dobrim ukusom u tome šta da istakne čitaocima u uvodu bi apsolutno nadmašio model veštačke inteligencije u njegovoj trenutnoj iteraciji“, primetio je Brodbek u sledećoj e-poruci. Ali u praksi, on veruje da bi bilteni generisani veštačkom inteligencijom mogli da omoguće drugim malim kućama da dopru do većeg broja čitalaca, a istovremeno osoblju sačuvaju vreme za izveštavanje. „Nada se,“ rekao je, „da ljudi smatraju da je bilten napisan veštačkom inteligencijom ’dovoljno dobar’ za potrebe čitanja lokalnih vesti“.

 

 

Automatizacija za slanje biltena je bez koda, ali Brodbeck je rekao da je kodiranje HTML-a i CSS biltena za rad na različitim klijentima e-pošte jedan od najtežih izazova da bi bilten sa AI-om funkcioniše. Nakon što je pokušao da koristi ChatGPT za generisanje rešenja, na kraju je angažovao osobu za rešavanje problema (mašine nas još uvek nisu zamenile).

 

„Deo veštačke inteligencije je bio prilično lak u poređenju sa tim“, rekao je on. „Samo je bilo potrebno eksperimentisanje pacijenata da bi se proizveo prilično konzistentan, željeni rezultat.

 

Nova e-pošta generisana veštačkom inteligencijom možda ima glas, ali Brodbek je prvi koji je priznao da je glas „super otrcan“. (Primer: „Dobro došli u vaš sjajan utorak, Arlington! 🎉 Dok klizimo u 4. april, uživajte u toplom zagrljaju ovog lepog prolećnog dana.”)

 

 

„Bio je naporan proces da se pokuša da bude zanimljiv i aktuelan, ali ne i jeziv“, rekao je Brodbek. „Ako želite da pokažete ličnost, zaista morate ponekad da je gurnete na ličnost koja nije srodna Majklu Skotu iz „Kancelarije“.“

 

„Da budem iskren“, dodao je, „sumnjam da bi većina ljudi ionako jednostavno preskočila uvod… to je vest zbog koje su ljudi ovde.“

 

 

Što se tiče rezimea članaka, GPT-4 „radi dobar posao sažimanja priča na zanimljiv, privlačan način — nešto poput mešavine Akiosa i Morning Brev-a“, rekao je Brodbek.

 

Ali čak i radeći na ljudskim pisanim člancima, veštačka inteligencija može „promašiti činjenične nijanse u pričama“, navodi se u postu od 20. aprila u kojem čitaocima predstavlja eksperiment. Tim ARLnov-a je upozorio čitaoce da se „ne treba u potpunosti oslanjati na donošenje odluka u svrhe donošenja odluka“.

 

Za sada, ARLnov-ov AI bilten ima samo oko 100 pretplatnika. Nijedan ljudski urednik ga ne proverava pre nego što bude distribuiran, ali Brodbek je rekao da će dodati „korak za ljudsko uređivanje“ ako, uz zvanično uvođenje, bilten premaši 1.000 pretplatnika.

 

Osim biltena

 

Brodbeck već istražuje načine da koristi isti skup alata u različitim medijima, kao što je potencijalno razvijanje dnevnog ažuriranja na IouTube-u. U petak, po prvi put, bilten generisan veštačkom inteligencijom takođe je uključivao dvominutni rezime audio vesti sa AI. Izražen od ličnosti za nijansu robotskije od Siri sa nadimkom (pripremite se) ARLi, rezime jasno sažima dnevne priče i prelaze između njih uz prohodnu fluidnost.

 

„Neverovatno je šta AI i alati bez koda omogućavaju nekome sa nekim tehničkim iskustvom, ali minimalnim veštinama kodiranja da uradi“, rekao je Brodbek.

 

Ipak, ARLi-ju je bilo potrebno ljudsko podešavanje i praćenje kako bi se osiguralo da se drži činjenica. Ranije prošle nedelje, automatizacija audio rezimea nije funkcionisala i nije prenela dnevne priče modelu. Dakle, kada je od AI zatražen sažetak ARLnov-a, „u nedostatku priča, samo je izmislio stvari. I zvučalo je prilično ubedljivo!”

 

Odvojeno od svog biltena pisanog GPT-4, ARLnov takođe eksperimentiše sa korišćenjem veštačke inteligencije za traženje grešaka u kucanju i drugih grešaka u novoobjavljenim člancima; kategorizovati članke u pozitivne, neutralne i negativne grupe za potencijalne svrhe društvenih medija; i upravljajte chatbot-om da pomogne klijentima da pišu sponzorisane članke.

 

Jedine eksplicitne negativne povratne informacije koje je Brodbeck do sada dobio od čitalaca o sadržaju generisanom veštačkom inteligencijom, rekao je, nije došla iz dnevnog biltena, već iz druge AI aplikacije koju ARLnov koristi: Večernje „Misao dana“ i „Haiku dana“ ” postove koje generišu GPT-3 ili GPT-4 API-ji i umetnute u ARLnov-ove večernje objave na veb lokaciji Daili Debrief.

 

„Činilo se kao zabavno uključiti da bi AI model trebao biti u stanju da generiše razumno dobro“, rekao je Brodbeck. Takođe je eksperimentisao sa Citatom dana, ali je ponovo naleteo na ozloglašenu tendenciju halucinacije AI – „često bi izmišljao citate i pripisivao ih poznatim ljudima“.

 

Čitaoci nisu bili impresionirani nekim svakodnevnim razmišljanjima AI. „Ljudi su tačno istakli da je Misao dana u mnogim slučajevima bila besmislena reč salata (bar za naše smrtne intelekte)“, rekao je Brodbek. 13. aprila, na primer, duhovna veštačka inteligencija je savetovala: „Učeći da prihvati sebe, pronalazi slobodu prigušene samokritike – vraćanje udobnosti i usidrenje intimnosti u nesavršenoj veličanstvenosti ljudske prirode.

 

U međuvremenu, Haiku dana „se pokazao pomalo ponavljajućim, čak i kada tražite da napiše nešto potpuno novo“, dodao je Brodbek. Pokušaj povezivanja haikusa sa dnevnim vremenskim prognozama i blagovremenim praznicima pogoršao je tu tendenciju ponavljanja. Činilo se da AI gravitira ka blago prijatnim linijama koje često pominju kišu, mesečinu i spokoj. Ali u jednom slučaju, „nakon što je automatizovani upit proizveo gomilu gluposti iz nepoznatih razloga“, Brodbeck je ručno naložio ChatGPT-u da generiše nešto više na nosu za izdanje od 17. aprila.

 

Osim haikusa sa malim ulozima i salata od reči dana na stranu, Brodbeck veruje da trenutne mogućnosti veštačke inteligencije znače da tehnologija može biti najkorisnija novinskim organizacijama kao alatka za prepakivanje sadržaja, dok bi ljudi i dalje trebalo da izveštavaju i pišu originalne priče.

 

„Dok modeli ne budu mogli da inkorporiraju prošle članke i bolje da pišu našim uredničkim glasom“, rekao je, „uglavnom ćemo se držati sažetaka, a ne originalnih izveštaja vođenih veštačkom inteligencijom, čak i pri najosnovnijem, prepiši-ovo-štampanje- nivo tipa izdanja.”

 

Veća slika

 

To je stav koji deli Joe Amditis. Amditis, pomoćnik direktora za proizvode i događaje u Centru za kooperativne medije na Državnom univerzitetu Montclair, nedavno je izdao besplatan priručnik koji detaljno opisuje aplikacije i razmatranja o upotrebi veštačke inteligencije od strane lokalnih izdavača vesti. Priručnik vodi buduće korisnike kroz detaljne savete označene bojama za pravljenje najefikasnijih uputstava; opisuje neke od prednosti i ograničenja tehnologije; i uključuje uputstva za izvršavanje specifičnih upotreba, od čišćenja transkripata do kreiranja obrisa do kritikovanja ideja priče.

 

Otkako je objavio priručnik, Amditis je čuo da mnogi izdavači i novinari „izgleda da zaista cene mogućnost i potencijal korišćenja automatizacije za rutinske zadatke“, rekao mi je u mejlu. Poput Brodbeka i drugih, on veruje da „AI može uštedeti vreme, pomoći malim redakcijama da uvećaju svoje operacije, pa čak i da kreiraju personalizovani sadržaj za svoje čitaoce i slušaoce“, iako je izrazio široko rasprostranjenu zabrinutost zbog „potencijalnog gubitka tog jedinstvenog ljudskog dodira ,” da ne spominjemo pitanja tačnosti, pouzdanosti i stršljenova etičkih briga.

 

Čak i kada je davao instrukcije AI da sumira sadržaj, Amditis je opisao slične izazove sa kojima se Brodbek susreo. Postoji „tendencija da rezimei i tačke za nabrajanje zvuče ponavljajuće ako ne kreirate varijable u svojim upitima koje vam omogućavaju da prilagodite ton/stil odgovora na osnovu tipa sadržaja koji šaljete botu,“ rekao je.

 

 

Ali „najfrustrirajući deo posla koji sam radio sa izdavačima svih veličina u poslednjih nekoliko meseci je skoro sveprisutna pretpostavka o korišćenju veštačke inteligencije za novinarstvo (biltene ili na drugi način) je da smo ovde samo i pitamo botove pisati originalni sadržaj od nule — što je daleko jedna od najmanje korisnih aplikacija, po mom mišljenju“, dodao je Amditis.

 

 

Brodbeck se slaže. „AI „nije zamena za originalno lokalno izveštavanje“, rekao je on. „To je način da uzmete ono što je već prijavljeno i prepakujete kako biste došli do većeg broja čitalaca.

 

  • tekst je jedan od primera JounalAI skole: How to use ChatGPT in the newsroom

Can AI help local newsrooms streamline their newsletters? ARLnow tests the waters

Tagovi

Povezani tekstovi