„Pravno neutemeljen, paušalan i u neskladu sa primenjivim propisima“: SBB reagovao na odgovor Bujoševića

sbb

Kompanija SBB reagovala je na saopštenje generalnog direktora RTS-a Dragana Bujoševića.

Njen odgovor prenosimo u celosti:

 

„Poštovani gospodine Bujoševiću,

 

Smatramo da je Vaš odgovor na naš zahtev da nam objasnite zašto je SBB reklama stopirana na RTS-u, nakon skoro dva meseca od kada smo Vam tražili objašnjenje, potpuno pravno neutemeljen, paušalan i u neskladu sa primenjivim propisima, praksom i nalazom stručnih službi RTS-a.

 

SBB-ova oglasna poruka je istinita. Zasniva se na istraživanjima na terenu koja sprovode stručne službe SBB-a.

 

Upravo ta istraživanja govore da SBB u gradovima gde je prisutan ima veći broj korisnika u poređenju sa konkurentima, što izjavu iz oglasne poruke: ‘Kada imaš izbor, biraš SBB’ čini apsolutno istinitom i usklađenom sa propisima, odnosno nema govora da se radi o obmanjujućem oglašavanju na koje se u dopisu pozivate.

 

Oglašivač nije dužan da prilaže bilo kakva istraživanja bilo koje institucije kada oglašava svoje proizvode i usluge. Konkretno, RATEL nije nadležan da izdaje potvrde o istinitosti podataka sa tržišta, niti njegova istraživanja predstavljaju ‘zvanični’ način provere istinitosti podataka sa tržišta.

 

RATEL-ovi podaci se zasnivaju na podacima koje dostavljaju operatori i odnose se na celo tržište (ne pojedine gradove), pa su zato ti izveštaji potpuno irelevantni za ocenu stanja u pojedinačnim gradovima, a njihovu tačnost čak ni sam RATEL ne garantuje. Ne ulazeći u Vaše neprimerene implikacije da SBB ne govori istinu, za koje smatramo da ne priliče jednoj ozbiljnoj instituciji koja ima ambiciju da bude servis svih građana, podsećamo Vas da se brojni oglašivači pozivaju na sopstvene podatke u potvrdi svojih tvrdnji u oglasnoj poruci, a neki od njih su se nedavno višestruko emitovali i na RTS-u.

 

Primer za to je i reklama za jedan svetski poznat brend bezalkoholnog pića, u kojoj se pozivaju na interna istraživanja sprovedena za vreme njhove aktivacije, gde navode da 57% učesnika u aktivaciji bira ovaj brend, a reklama za ovo popularno piće se emitovala na RTS-u i to tokom oktobra i novembra ove godine.

 

To jasno ukazuje na Vašu nameru da SBB suprotno zakonu diskriminišete i zapravo cenzurišete njegovu oglasnu poruku.

 

Izvor: Danas

 

 

 

 

 

 

 

Tagovi

Povezani tekstovi