Odgovor RTS-a inicijativi „ProGlas“

Foto: N1
Foto: N1

Radio-televizija Srbije odgovorila je na otvoreno pismo inicijative „ProGlas“ uredniku Informativnog programa RTS-a. Saopštenje Kolegijuma RTS-a prenosimo u celosti.

Među inicijatorima i potpisnicima inicijative ProGlas nalazi se veliki broj iskusnih pravnika koji dobro poznaju zakonske uslove u kojima mediji rade tokom predizborne kampanje.

 

Ti uslovi su u ovom izbornom ciklusu pooštreni, tako da, recimo, mediji ne mogu da izveštavaju o aktivnostima kandidata na listama izvan predizbornog programa.

 

Ali slična pravila važe i za predizbornu „sivu zonu“, u kojoj se mnoge javne ličnosti na različite načine bave izborima, pa makar i samo kao „prirodni saveznici“ nekih političkih opcija.

 

U slučaju ProGlasa radi se o neformalnoj grupi ljudi koja poziva na izbore. To isto svakodnevno čini i RTS pozivajući građane da izađu na izbore i objašnjavajući kako mogu da ostvare svoja prava.

 

Nama zakon ne dozvoljava da vesti koje se tiču predizbornih aktivnosti objavljujemo izvan predizbornih blokova čak i kada oni koji su akteri tih vesti tvrde za sebe da zvanično ne daju podršku nijednoj listi nego da se radi samo o njihovom „društvenom angažmanu“.

 

Izvan kampanje o tom društvenom angažmanu bismo svakako izveštavali, jer bi se u tom slučaju radilo o poštovanju osnovnih profesionalnih normi.

 

Tokom kampanje, tako nešto nam je zabranjeno. Za razliku od medija koji svakodnevno mogu da citiraju izjave i saopštenja potpisnika ProGlasa koji tvrde da bi „svaki normalan čovek zbog nasilja morao da glasa protiv ove vlasti“.

 

Dakle, u ovoj kampanji, u predizbornim blokovima (a to je jedino mesto u programu gde možemo da se bavimo izborima), nismo se bavili ni proglasima, aktivnostima i društvenim angažmanima javnih ličnosti koje podržavaju vlast.

 

Niko nije sprečavao predstavnike lista koje se takmiče na izborima da u gostovanjima u predizbornom programu Javnog servisa pomenu Proglas i stavove potpisnika. Ukoliko to pominjanje ne bi kršilo pravila praćenja kampanje, RTS bi ga svakako objavio i prihvatio.

 

Izvor: RTS

 

Tagovi

Povezani tekstovi